Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Måste alla enheter visas vid intern kortläsare


Joshen74

Rekommendera Poster

Jag funderar på att köpa en intern kortläsare pga enkelhet och att bli av med ännu en lös apparat.

Min fundering är dock om varje kortläsare måste dyka upp som en egen enhet så snart läsaren är ansluten.

(Jag har en släkting som har 5 enheter som alltid syns och nära på aldrig används)

 

När jag använder min lösa läsare kommer en enhet inte upp innan jag har stoppat i ett kort, och då endast den enheten som blev ansluten. (och försvinner sen vid bortkoppling)

 

Så.. finns det olika lösningar från olika tillverkare/ prisklasser eller någon annan lösning jag inte vet om?

 

Går det att ha en intern kortläsare som inte märks innan man stoppar in ett minneskort som ska läsas.

(annars får jag väl stanna kvar vid externa läsare antar jag)

 

/Joshen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att köpa en intern kortläsare pga enkelhet och att bli av med ännu en lös apparat.

Min fundering är dock om varje kortläsare måste dyka upp som en egen enhet så snart läsaren är ansluten.

(Jag har en släkting som har 5 enheter som alltid syns och nära på aldrig används)

 

När jag använder min lösa läsare kommer en enhet inte upp innan jag har stoppat i ett kort, och då endast den enheten som blev ansluten. (och försvinner sen vid bortkoppling)

 

Så.. finns det olika lösningar från olika tillverkare/ prisklasser eller någon annan lösning jag inte vet om?

 

Går det att ha en intern kortläsare som inte märks innan man stoppar in ett minneskort som ska läsas.

(annars får jag väl stanna kvar vid externa läsare antar jag)

 

/Joshen

 

Dom flesta kortläsare idag har ju som standard 4 st uttag som täcker dom flesta storlekar som finns på minneskort idag.

Dessa sitter ihop som en enhet, men dom fungerar som separata enheter.

Om du vill ha en sådan enhet som du är ute efter, så får du nog skaffa en extern kortläsare, som du själv pluggar i och ur via en USB-kabel.

 

Edit: Men risken är ändå stor att du inte hittar någon enhet som man kan stänga av varje enskild minnesplats, jag känner inte till att det finns någon sådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...