Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kalenderprogram, typ Outlook (with a twist)


IdagImorgon

Rekommendera Poster

IdagImorgon

Hejsan! Jag skulle vara ute efter ett kalenderprogram, men med lite speciella behov.

 

Det är så att jag två ggr i veckan har en lång rad uppgifter (varierar mellan ca 50-65) som måste göras, bestämda dagar. Många av dem hålls samma i långa tider, medan andra byts ut och vissa bara kommer en gång. Ibland kan jag veta om en del av dem ett halvt år före, medan andra kan jag få veta samma dag.

 

Mitt problem är att jag borde få det organiserat på ngt vis, men Outlook o liknande (Thunderbird + Lightning, Spicebird o. dyl) räcker inte till. Delvis pga mängden uppgifter, och delvis för att de är gjorda för att sätta in 1 punkt för 1 klockslag på 1 dag. Medan jag behöver 60 punkter på en viss dag, klockslaget spelar ingen roll.

 

Så ngt program som skulle hjälpa mig att få allt sammanställt, och sedan lätt få upp exakt vad som ska göras en speciell dag.

 

Förslag? Helst förstås gratisprogram, men i värsta fall duger också kommersiella (börjar bli trött på pappershögarna).

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IdagImorgon

Har du provat Tasks i Outlook?

 

 

Jag tittade på den, men då det verkade som om den inte hade alternativ för upprepning så duger den inte. Som sagt, vissa uppgifter återkommer varje vecka, andra varannan vecka, andra bara vissa datum osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Outlook 2007 finns i alla fall stöd för Reoccurence för Tasks. En stor knapp i toolbaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IdagImorgon

I Outlook 2007 finns i alla fall stöd för Reoccurence för Tasks. En stor knapp i toolbaren.

 

 

OK. Jag har inte fullversionen av Outlook, bara Express, och där finns den inte. Måste titta om jag skulle komma åt en sådan och pröva lite. Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...