Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Internet


Caisa

Rekommendera Poster

Hej!

 

Hoppas jag kan få lite hjälp av er för hos telia support gick det minsann inte om man inte hade windowsangry.gif Jag råkade trycka på en massa knappar på tangentbordet, och hoppsan så slutade internet fungera...och nu kan jag inte få igång det igen. Jag är en blond och inte speciellt datakunnig tjej så jag behöver verkligen hjälpwink.gif

 

Jag har Linux mint på min laptop och trådlöst nätverk från telia via våran andra dator. Här fungerar internet utmärkt så det är det inget fel på.

Jag har försökt fixa ny nätverksanslutning och trodde att jag hade fixat det men det funkar ändå inte när jag öppnar webbläsaren. Som sagt, jag har kass koll på hur det funkar....HJÄLP!!!

 

//Caisa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

"Tryckt på en massa knappar", skriver du, kan du ha råkat stänga av det trådlösa nätverkskortet i datorn? Bärbara datorer brukar ha en av-och-på-knapp för WLAN, antingen på tangentbordet (tillsammans med Fn-tangenten) eller en separat switch på sidan.

 

Uppe till höger vid klockan ska det ju finnas en ikon för nätverksinställningar. Om det trådlösa nätverkskortet fungerar så borde det finnas en lista med tillgängliga trådlösa nätverk om du klickar på nätkversinställningsikonen. Finns det det? Finns ditt nätverk med i listan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Åh vad bra med nån som vill hjälpa till!

Hmm...om det nu är så att jag har råkat stänga av nätverkskortet - hur får jag på det igen???

 

Jag har ingen klocka uppe till höger, har för mej att brorsan tog väck den på nått vis =S

 

Finns dock nere till höger en ikon med nätverksanslutning (och ett rött kryss över såklart!...) Klickar man där så står det trådlösa nätverk frånkopplad, och sen finns det VPN-anslutningar, Anslut till dolt trådåst nätverk och skapoa nytt trådlöst nätverk. Jag försökte med dom där skapa nytt osv och lyckades "etablera anslutning" eller vad det hette, men internet fungerade likväl inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju börja med att titta noga på alla sidorna av datorn om där ser ut att finnas någon sorts knapp eller skjutreglage, sedan får du kolla om det på tangentbordet finns någon symbol som ska föreställa en antenn. Du hittar två typer av antennsymboler i Flora50s guide http://web.comhem.se/~u19125457/network.html#wireless_router

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...