Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafikdrivrutin för Ubuntu 10.04 LTS


Jumpen

Rekommendera Poster

Jag är ny Ubuntuanvändare och har stött på ett problem.

 

Jag har installerat Ubuntu 10.04 på en Fujitsu Esptimo bärbar dator och allt fungerar perfekt. Jag är helnöjd ! Mycket snabbare och stabilare än Windows.

 

Nu till min fråga. Det går inte att köra högre upplösning än 1024 * 768 i 4:3 format. Finns det någon "standard-drivrutin" man kan ladda ned för att kunna köra med högre upplösning ? Jag har en 19" wideskärm och på Fujitsus hemsida hittar jag inget för Ubuntu....

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Jag är ny Ubuntuanvändare och har stött på ett problem.

 

Jag har installerat Ubuntu 10.04 på en Fujitsu Esptimo bärbar dator och allt fungerar perfekt. Jag är helnöjd ! Mycket snabbare och stabilare än Windows.

 

Nu till min fråga. Det går inte att köra högre upplösning än 1024 * 768 i 4:3 format. Finns det någon "standard-drivrutin" man kan ladda ned för att kunna köra med högre upplösning ? Jag har en 19" wideskärm och på Fujitsus hemsida hittar jag inget för Ubuntu....

 

Tack på förhand.

 

Har du tittat under System ---> Administration ---> Hårdvarudrivrutiner

 

Beroende på vad du har för grafikkort förstås, men där brukar grafikdrivrutiner följa med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag är ny Ubuntuanvändare och har stött på ett problem.

 

Jag har installerat Ubuntu 10.04 på en Fujitsu Esptimo bärbar dator och allt fungerar perfekt. Jag är helnöjd ! Mycket snabbare och stabilare än Windows.

 

Nu till min fråga. Det går inte att köra högre upplösning än 1024 * 768 i 4:3 format. Finns det någon "standard-drivrutin" man kan ladda ned för att kunna köra med högre upplösning ? Jag har en 19" wideskärm och på Fujitsus hemsida hittar jag inget för Ubuntu....

 

Tack på förhand.

 

Nu var det ju ett tag sedan du skrev tråden, så du kanske redan löst det eller gett upp, men om du tittar på den övre panelen, finns det inte där en ikon för installation av en proprietär drivrutin till ditt grafikkort? Det lär ju bero på vad du har för grafikkort i och för sig, men det framgick inte av ditt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...