Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skype


Farbror Blå

Rekommendera Poster

Farbror Blå

Hej. Varför får jag felmeddelandet Unexpected end tag: expected "", actual "font" när jag ringer upp på Skype (programmet funkar, men felrutan dyker upp en stund efter uppringning, varje gång).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har sett det ett tag nu!

Uppdaterade härom dagen, verkar ha försvunnit efter det.

Version 4.2.0.166, kolla om du har den, under Hjälp, sedan om Skype,

eller kontrollera uppdateringar.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farbror Blå

Tack! Den nya versionen fanns inte att tillgå genom Kolla uppdateringar, så jag fick ladda ner den separat från nätet. Så nu ska väl problemet vara borta då, förhoppningsvis! :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farbror Blå

Näää... det funkade inte. "Felmeddelandet" kommer fortfarande upp! Inget annat förslag? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Näää... det funkade inte. "Felmeddelandet" kommer fortfarande upp! Inget annat förslag? unsure.gif

 

 

Jag har samma problem som du har och jag har försökt uppdatera. Enligt skype har jag den senaste versonen och på hjälptangenten står att min verson heter 4.2.0.169

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farbror Blå

Det är samma version som jag har, och det är till den seaste jag har uppdaterat, efter nämnda problemet infann sig. Men det hjälpte ju inte, problemet finns kvar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ett tips från annat håll om att ta bort skype från autostart och det har jag provat. Därefter kommer inte skylten upp och dessutom blir datorn något snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej,

hittade ett förslag på lösning på Forumet Smart, som säkert kan intressera en del.

http://smart.idg.se/topic/49742-skype-kranglar/page__pid__199041__st__0entry199041

 

Filsökvägar kan dock variera mellan XP, Vista och Windows 7

 

Mvh

Mats H

 

Thank you for contacting Skype Support.

 

We are sorry to hear that you are having issues with Skype. In order to

solve this problem please follow these steps:

 

1. Quit Skype. Right click on Skype icon on system tray and choose

"Quit".

2. Press "Windows key" + R on your keyboard in order to open Run window

and type in shortcut command:

%appdata%\skype

3. Once Skype folder is opened please delete "shared.xml" file.

4. Then open your account folder and delete also "config.xml" file.

 

After deleting shared.xml and config.xml files please uninstall Skype as

follows:

1. From Start menu, click on "Control Panel" and then choose "Add/Remove

Programs".

If you are using Vista then: Start > Control Panel > Programs >

"Programs and Features".

2. Select Skype from the list and click on "Remove".

3. Go to C:\Program Files and delete the "Skype" folder from there.

4. Go to C:\Documents and Settings\All users\ApplicationData and delete

the "Skype" folder from there.

For Vista: C:\ProgramData\

5. Open Start menu and select "Run". ("Windows key" + R)

6. Enter "regedit" in the text box and click "OK".

7. Open the "Edit" drop-down menu and click "Find".

8. Search for the keyword "Skype". Delete all search results.

 

After complete uninstallation please download and install the latest

version of Skype from:

http://www.skype.com/go/getskype-full

* Choose "Save" not "Run/Open"

 

Note: There is no need to backup your contacts as they are stored

centrally on our server and can be accessed anywhere as long as you log

in with the same username and password. A detailed list of your calls

and SMS messages is available at:

https://secure.skype...nt/history.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...