Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad betyder Core2Duo


Admini

Rekommendera Poster

Hej

Jag undrar vad denna beteckning betyder

Core2Duo

 

Och om det är en 2.66Ghz Core2Duo, betyder det en högre hastighet => 5.32 Ghz

 

Vad är fördelarna i varje fall?

 

tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag undrar vad denna beteckning betyder

Core2Duo

 

Och om det är en 2.66Ghz Core2Duo, betyder det en högre hastighet => 5.32 Ghz

 

Vad är fördelarna i varje fall?

 

tack på förhand

 

Core2duo är namnet på ett helt gäng processorer från intel, dock är det en gammal serie och numera används deras "core iX" där X är antingen 3,5,7, dvs core i3, core i5 osv... Där högre siffra är bättre prestanda.

 

En core 2 duo på 2,66ghz har 2 processorer på vardera 2,66ghz, så du har delvis rätt, men endå inte, då dessa är individuella, och inte alltid kan sammarbeta (beror på programmet). Dock kan de ju göra olika saker, så multitasking går mycket bättre än med en enkärnig processor, men 2*2,66 = 5.32 är INTE helt sant, då program som bara stöder 1 kärna endast drar nytta utav 2.66ghz.

 

Var det något mer specifikt du vela veta får du gjärna utväckla din fråga :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

FAN vad jag hatar det nya utseendet på eforum!

Jag hittar inte längre någonting...

Jag får inte ens mail om att jag har fått svar på en fråga , t.ex den här Core2Duo

 

Nu var jag tvungen att komma in hit för att fråga HUR STARTAR MAN EN NY TRÅD?

Var har de gömt alla fina saker???

 

AHHHHHHHHHH ...............

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det lite besvär att lära sig något nytt, men sen ska du se att det blir bra. :thumbsup:

 

Om du vill ha bevakningsmejl, dvs mejl när någon svarar i din tråd, finns flera möjligheter:

 

1. Du kan välja det för varje tråd genom att klicka på knappen "Bevaka tråden" som finns ovanför första inlägget när du tittar på en tråd.

 

2. När du skapar en ny tråd finns det en ruta "Bevaka tråden" att bocka i under fältet där du skriver in din fråga.

 

3. Du kan ändra standardinställningen i din Kontrollpanel för forumet genom att bocka för "Bevaka alla trådar jag skriver i".

 

Du skapar en ny tråd genom att först välja i vilken avdelning/delforum den ska ligga i på sidan //eforum.idg.se/ När du ser ett delforum/underavdelning t ex "Processorer, moderkort & minnen" så ser du en knapp "Starta ny tråd".

 

Du får mycket hjälp av att läsa den hjälpinformation som finns. Du hittar den när du väljer "HJÄLP" som finns i menyraden under Eforum-loggan på varje sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det lite besvär att lära sig något nytt, men sen ska du se att det blir bra.

 

Det låter fint, men varför ska jag behöva lära mig något nytt, när det förra var helt utan behov av lärningstid. Alla funktioner var direkt under länkar till vänster.

 

En förändring utan att den lägger till något nyttigt är väl onödigt!

 

Du får mycket hjälp av att läsa den hjälpinformation som finns. Du hittar den när du väljer "HJÄLP" som finns i menyraden under Eforum-loggan på varje sida

 

Jag har läst och letat i över en timma utan att hitta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I gamla forumet var det hela tiden folk som frågade hur de skulle göra olika saker så det var absolut inte självklart då heller. Snarare har antalet frågor minskat sedan forumbytet än ökat, troligen pga att forumet nu är betydligt mer likt andra forum ute på internet.

 

Anledningen till bytet var att det var många som hade svårt att hantera forumet och att det inte gick att göra några förändringar, t ex sådana som behövdes för att det kom ut nya versioner av webbläsare. Nu har vi fått många nya funktioner, t ex möjlighet att visa bilder direkt i inläggen och bifoga olika typer av filer.

 

Några fler frågor om forumet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...