Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ansluta till hemma dator från jobbdator

bigguscoolis

Recommended Posts

bigguscoolis

Attans, det går inte, försökte ansluta via webbläsare, skrev publika ipadressen samt port som jag öppnat med kolon emellan. Fick endast upp texten RFB 003.008 på webbläsaren, så jag verkar vara nära. Anslut från jobbet till din hemmadator skrivs det men man får aldrig reda på hur.

Har förstått att det skall installeras ett program på hemmadatorn man vill komma åt men det står aldrig hur man ansluter från jobbet.

Någon som kan hjälpa mig? Har öppnat port i router och skrivit in porten i programmet, vad gör jag för fel?

OP är win7 och har tillåtit alla delningar som jag kan hitta för nätverk.

Hjälp!!

Öppnat i brandväggen hemma också?

TightVNC är enkel men jag saknar en del som ex Remote Administrator kan.

bigguscoolis

Hej!

Som du märker är det dåligt med svar på denna fråga!! Konstigt!

Jag har win7 och provat stänga av både för privat och offentlig brandvägg,provat att koppla datorn direkt till modem som inte är ngn router och ger publik ipadress, det jag får upp är websidan kan inte visas.

Datorn som jag installerat Real vnc på är win7 ultimate. Kopplar upp mig på min bärbara vista via mobilt bredband och försöker ansluta, skriver publika ipadressen med porten som Real vnc har förinställt på webläsaren men får upp Websidan kan inte visas.

Har ingen aning om vad som går fel, har tillåtit alla fjärranslutningar och nätverksanslutningar jag kan hitta i datorn men det går inte, lite fundersam varför websidan inte kan visas som meddelande webläsaren.

Minns inte riktigt nu men är det samma port om man ansluter via webläsare som med en klient?

Jag skulle testat med en klient i första hand.

bigguscoolis

Står i vnc klienten att "Accept connections on port 9900", sen är det "Serve Java wiewer via HTTP on port 9800".

Java på denna dator är igång och aktiverat, har provat skriva denna port också.

Har lyckats få ett svar ett par gånger och det är RFB 003.008, visas på webläsaren precis som jag skriver det, bara en rad och inget annat.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...