Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Importera Vista mailfiler till Windows Live Mail


cjf

Rekommendera Poster

Före uppgradering av Vista till W7 tog jag en säkerhetsbackupp. I samband med uppgradering gick något snett varför jag blev tvungen att ominstallera Vistas grundkonfiguration. Därefter gick uppgrad till W7 bra och Live Mail installerades.

Från backupskivan importerades (säkerhetskopiering/återställningsfunktionen) bla adressboken men gamla mail får jag inte in utan dessa filer hamnar på lista över filer som ej kunde återföras. Hur gör man?

/Lennart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt skiljer sig hämtningen av mejl beroende av om mejlen ligger på en CD-skiva eller på hårddisken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt skiljer sig hämtningen av mejl beroende av om mejlen ligger på en CD-skiva eller på hårddisken?

 

Vet ej, men så här är "historien":

-Säkerhetskopiering utfördes under Vista (4 st DVD)

-Uppgradering till W7 medförde att kommunikationen mot internet inte fungerade OK varför supporten på TOSHIBA förordade en nyinstallation av Vista vilket gjordes. Därefter gick uppgrad till W7 OK

-Windows live mail installerades utan problem

-Återställning av säkerhetskopieringen utfördes i W7. Vissa data, ex adressboken och favoriter, återställdes korrekt medan mailfilerna inte återsställdes

-Filer som ej kunnat återställas visas i en lista och där kan jag återfinna mina gamla mailfiler

-Kör jag Importfunktionen i Live Mail säger den att mailfilerna överförts, men DVD:n har inte lästs och jag kan inte återfinna några eventuellt återförda mail-filer

 

Jag kanske måste ha Windows Mail installerat??

/Lennart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man lär kunna få in Windows Mail i Windows 7 genom något hack, men mer än så vet jag inte.

 

-Kör jag Importfunktionen i Live Mail säger den att mailfilerna överförts, men DVD:n har inte lästs och jag kan inte återfinna några eventuellt återförda mail-filer
Om du först själv kopierar mejlfilerna från skivan till skrivbordet kan Live Mail då importera från filen på skrivbordet?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Problemet löstes genom att jag fick gå tillbaka och ominstallera Vista och köra återställnings skivorna. Därefter gjorde jag en export av mailinnehållet som senare kunde importeras till W7.

Tnx för alla tips!

/Lennart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...