Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Advent 4211 NO

djmaffe

Recommended Posts

Hejsan!!

Undrar om du kan hjälpa mig med min lilla laptop som är en advent4211NO

HAR intel processor N270 , xp o 1024MB, 160GHz , OCH HÅRDDISKEN ÄR PÅ 160gb

Under nätverkskort står det "802.11b/g Mini Card wireless adepter" och under detta står "Realtek RTL8102E Family PCI-E Fast Ethernet NIC" Under portar står en himla massa portar ...?Hittar inget modem för tillfället men det jag vet är att det kopplar ner närhelst det vill...:( Jag har telia och har ´haft den inlämnad men de kunde inte hjälpa mig..Väldigt irreterande faktiskt. Jag brukar lira som Dj och har börjat köra lite med spotify men så helt plötsligt måste jag börja om o logga in. Sen kan det gå en kvart ibland längre o så kopplar den ner...?? Internt modem.

Hittar inga upptateringar jag kan göra heller. hoppas du har några tips till mig eller någon annan.

Tack annars för en bra sida :)

Mycket Tacksam för svar. Ska iväg o lira i morgon.

Mvh Mikael

Vad är det för modem du menar, uppringt på telefonlinje som var vanligt för 5 år sedan eller mobilt bredband?

Någon modell 4211 NO kan jag inte hitta alls med Google och inte heller något om mobilt bredband i någon 4211-modell.

Jag tror inte modem är listade under nätverkskort i Enhetshanteraren. Har du kollat under andra rubriker?

Har du prövat det mobila bredbandet på många ställen? Det kan ju vara dåliga mottagningsförhållanden där du bor.

Har du varit i kontakt med Telia?

Hejsan!!

Undrar om du kan hjälpa mig med min lilla laptop som är en advent4211NO

HAR intel processor N270 , xp o 1024MB, 160GHz , OCH HÅRDDISKEN ÄR PÅ 160gb

Under nätverkskort står det "802.11b/g Mini Card wireless adepter" och under detta står "Realtek RTL8102E Family PCI-E Fast Ethernet NIC" Under portar står en himla massa portar ...?Hittar inget modem för tillfället men det jag vet är att det kopplar ner närhelst det vill...:( Jag har telia och har ´haft den inlämnad men de kunde inte hjälpa mig..Väldigt irreterande faktiskt. Jag brukar lira som Dj och har börjat köra lite med spotify men så helt plötsligt måste jag börja om o logga in. Sen kan det gå en kvart ibland längre o så kopplar den ner...?? Internt modem.

Hittar inga upptateringar jag kan göra heller. hoppas du har några tips till mig eller någon annan.

Tack annars för en bra sida :)

Mycket Tacksam för svar. Ska iväg o lira i morgon.

Mvh Mikael

Svårt att svara när man inte vet vilken typ av internet anslutning du har.....troligtvis kör du via ett Wifi nätverk ?! kan isf vara så att routern/modemet står för långt bort från din dator, eller att modemet tappar synk... möjligheterna är många..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...