Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Det går inte att läsa från källfilen eller källdisken. Vad kan det vara fel?


saki

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har problem när jag ska flytta över filerna från datorns hårddisk till 2.5 tum WD My Passport Essential.När det väl börjar så kommer upp ett fönster där det står "det går inte att läsa från källfilen eller källdisken".Vad kan det vara fel?Har någon nån lösning på detta?Visa filer det går att överföra.

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du läsa filerna korrekt på din hårddisk normalt?

 

Låter nästan som om din hårddisk håller på att krascha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du läsa filerna korrekt på din hårddisk normalt?

 

Låter nästan som om din hårddisk håller på att krascha.

Hej,

Jag kan inte heller läsa visa filerna på datorn hårddisk normalt.Om jag tex klickar på mappen dator och sen på andra mapparna så mapparna fryser sig ett tag och sen det går att öppna de.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Kan man skada hårddisken eller att det kan bli fel om man kör en sånt program?Kan det vara fel på nåt annat hårdvara eller nåt annat som gör att man kan inte flytta över filerna eller bränna de som har blivit kvar.När jag klickar på nån mapp tex så fryses den sig en stund och det står att den svarar inte.Jag har överfört en del av de viktigaste filerna som bilderna,musik men bild filer och en del musik är kvar som inte gick att flytta över.Kan det hjälpa att man tar ut hårddisk och sätter tillbaka den igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Den skadar inte disken, Välj Advanced Test, för en så fullständig test som möjligt, detta står beskrivet i manualen, ha tillgång till papper och penna för att notera ev. meddelanden som du kan återkomma med senare här i din tråd om du väljer att köra testen.

 

Lycka till.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Den skadar inte disken, Välj Advanced Test, för en så fullständig test som möjligt, detta står beskrivet i manualen, ha tillgång till papper och penna för att notera ev. meddelanden som du kan återkomma med senare här i din tråd om du väljer att köra testen.

 

Lycka till.

Mvh

Mats H

 

Nja, ett test stressar alltid en disk. Om det finns en skada på disken finns det risk för att den förvärras. Första man kan göra är läsa av SMART statusen, den kan ge en klar indikation på fel men berättar inte hela sanningen, för det behöver man göra ett fullständigt test.

Med andra ord, gör en backup INNAN du testar din disk. En backup ska man alltid ha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Nu har jag kört HP Diagnostic Hard disk self test och på den Secondary hard disk test... Visar " #10009 - Replace Hard Disk " och när jag testar Primary hard disk så den är OK.Vad ska jag göra?

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rädda det som räddas kan och reklamera disken om relativt ny, annars ersätta den bums med en ny. Den ska du aldrig mer lita på.

 

Som sagt, rädda det du kan rädda. Några underkurer finns inte men en del kan få ut mer data ur en trasig disk genom att kyla ned den kraftigt, dvs lägga den i frysen.

 

ett tips om nu inte vanlig läsning av filer medges.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rädda det som räddas kan och reklamera disken om relativt ny, annars ersätta den bums med en ny. Den ska du aldrig mer lita på.

 

Som sagt, rädda det du kan rädda. Några underkurer finns inte men en del kan få ut mer data ur en trasig disk genom att kyla ned den kraftigt, dvs lägga den i frysen.

 

ett tips om nu inte vanlig läsning av filer medges.

Skojar du med det här att lägga den i frysen :rolleyes: ?Vågar man sätta in den igen efter att den varit nedkyld?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om innehållet är värt några tusen kronor så finns filräddningsföretag som Ibas och Ahlberg Data.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om innehållet är värt några tusen kronor så finns filräddningsföretag som Ibas och Ahlberg Data.

Det som är viktigt,det är bilderna som är kvar som gick inte att flytta över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skojar du med det här att lägga den i frysen :rolleyes: ?Vågar man sätta in den igen efter att den varit nedkyld?

 

Har aldrig testat själv, har aldrig haft behovet. Viktiga är nog att man skyddar den från kondens. Fungerar, det gör det, det är ingen internetskröna. Fast om jag skulle våga? Nej, jag har inte behovet. Jag har en aktuell backup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...