Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

M$ Outlook fungerar ej "mappen är full"


Korpglugg

Rekommendera Poster

Jag har problem med min M$ Outlook 2007.

 

Jag kan inte göra något med mapparna, och får bara meddelandet "mappen är full" och att åtgärderna därför inte fungerar.

 

Jag har kollat pst-filen, och den är av den typ som kan vara max 2 GB, men min pst-fil är ca 0,2 GB, en tiondel alltså.

 

Jag använde ett reparationsverktyg som hette scanpst.exe och hittade något fel som reparerades.

 

Fungerar fortfarande inte.

 

Jag har tömt borttaget och skickat.

 

Jag gjorde en ny pst-fil, och tänkte flytta över det gamla till den. Men jag vet inte hur man importerar all data till den nya filen. Jag ser inget under importera/exportera som gör detta.

 

Jag flyttade undermappar genom att kopiera och flytta en och en. Men så kom jag till kalendern. Det går inte att få in de gamla uppgifterna i den nya mappen, utan jag får två kalendrar. Och det går förstås inte att ta bort den tomma.

 

Så nu är jag helt fast och ber er om hjälp.

 

Jag har googlat massor, men ingen verkar fortsätta ha problem med sin Outlook efter att ha kört scanpst.exe eller minskat filen.

 

Min nya pst-fil verkar fungera att ta bort mappar o.s.v. så en lösning är om jag får reda på hur jag importerar kalender och sådant där man inte kan kopiera och klistra in posterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...