Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan ej köra installera program


henke89

Rekommendera Poster

Hej, efter att ha omformatterat datorn och ominstallerat windows vista kan jag inte längre installera program (köra exe-filer). Tex så när jag försöker installera vlc står det ("installer integrity check has failed. common causes include incomplete downlad and dameged media, contact the installers author to obtain a new copy"), står liknande meddelande för steam och spotify. Det funkar att ladda hem från min andra dator å lägga på usb minne och köra. Ett problem som upppstod när jag gjorde så med steam var när jag försökte logga in på steam så fick jag en blåskärm.

Hoppas nån kan hjälpa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tex så när jag försöker installera vlc står det ("installer integrity check has failed. common causes include incomplete downlad and dameged media, contact the installers author to obtain a new copy"), står liknande meddelande för steam och spotify. Det funkar att ladda hem från min andra dator å lägga på usb minne och köra.

För mig låter det som att du antingen får överföringsfel när du laddar ner filer eller att det är en trasig hårddisk som gör att filerna blir skadade. Vad var anledningen till att du installerade om Windows?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEj, har testat göra följande, då jag såg att det saknades en driver för ACPI vilket om jag förstått de rätt har hand om strömmen till moderkortet, installera en drivrutin men har fortfarande kvar samma problem, något som var lite lustigt var att windows update vill installera en annan driver men den vill inte fungera, får "uppdatering misslyckades". Får fortfarande tex blåskärm då jag startar steam. Tror inte de är fel på hårddisken då jag testade att installera vista på en annan hd med samma resultat. Funderar på att köra driver sweeper och sen installera vista på nytt å köra installationscdn för moderkortet (anledningen att jag inte gjorde de innan var att jag befann mig på annan ort).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen, har installerat windows 7, installerat acpi drivrutinen som inte fungera förra gången. Men problemen kvarstår, datorn är lite skum hela tiden, t ex så går inte vlc/steam installeras, på steam står de att "digital signatur" saknas. Lyckades installera google chrome, men det skumma är att när jag öppnar t ex aftonbladet ser sidan helt konstig ut, det är pixelfel på bilderna och den visar endel källkod, blir samma resultat i internet explorer, tror inte de är fel på disken då jag installera på en annan hd nu med samma resultat, bör vara nått med moderkoret, några förslag på hur jag ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att jag frågar, men är det legala versioner av Vista och Windows 7? För om skivorna kommer någon annanstans ifrån än Microsoft så kan det ju mycket väl vara så att de inte passar ihop med datorn. Jag har aldrig förut hört att man skulle behöva installera ACPI.sys på egen hand utan den installeras ju automatiskt under installationen av Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej!'

Blev trött på att leta fel, köpte ett nytt moderkort å stopppa in. Nu funkar de som de ska igen. Tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...