Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

[LÖST] Samsung S8000: Senaste firmware sökes


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

Frågade inne på The Phonehouse idag om dom kunde hjälpa mig med en uppdatering av programvaran på min Samsung S8000. Svaret blev att dom uppdaterar inte programvaran på Samsungs mobiltelefoner. Det får man göra själv via sin dator hemma.

 

Vet vad dom syftade på. Det där Samsungs PC Suite som följer med Samsungs mobiltelefoner, som jag bråkat med hur länge som helst. Förstår det inte varför dom inte kan fixa det. Det finns folk som inte har en dator hemma, men ändå äger en Samsung mobiltelefon. Då sitter dom i sjön när programvaran måste uppdateras.

 

Promenerade vidare till Telenor. Jovisst, dom kunde hjälpa mig med uppdateringen. Då måste förstås mobiltelefonen skickas iväg och jag blir utan mobiltelefon i fjortondagar. Det fick jag fundera vidare på. Telenor tyckte att jag skulle höra med deras tekniska support först. Dom är mycket kompetenta, intygade Telenor.

 

När jag kom hem provade jag installera Samsungs PC Suite på min sambos dator. Hon kör Vista vilket inte jag gör längre. Det visade sig inte gå att installera alls på hennes dator. Kraschade redan innan installationen ens börjat. Snacka om att känna sig frustrerad.

 

Någon som känner till var jag kan hitta firmware till Samsung S8000?

Ägnade eftermiddagen åt att googla runt. Det finns en ny firmware, men jag lyckas inte komma åt den. Sökte även på Samsungs hemsida, men det gav inget. Söker jag på telefonen hittar jag bara manualer.

 

Borde väl gå att ladda ned och lägga på mobiltelefonens minneskort t ex och köra därifrån?

 

Tidigare problemtråd angående orsaken till inlägget ovan:

//eforum.idg.se/topic/220203-kan-inte-se-sms-avsandaren-langre/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt "vanliga frågor" på Samsungs sajt så finns det ingen programvara för Windows 7 idag, men dom jobbar tydligen på detta.

 

http://www.samsung.com/se/support/faqs/supportFaqMain.do

 

Finns då troligen ingen färsk firmware heller då att ladda upp.

Var du hittade din "nya" firmware, vet jag inte?

kanske deras support vet mera om du inte konsultat dom ännu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Enligt "vanliga frågor" på Samsungs sajt så finns det ingen programvara för Windows 7 idag, men dom jobbar tydligen på detta.

 

http://www.samsung.com/se/support/faqs/supportFaqMain.do

 

Finns då troligen ingen färsk firmware heller då att ladda upp.

Var du hittade din "nya" firmware, vet jag inte?

kanske deras support vet mera om du inte konsultat dom ännu?

 

Jag satt och googlade, men nu kan jag inte hitta det igen. Typiskt när man ska visa något. :)

Den tekniska supporten har stängt under helgerna fick jag besked om i Telenorbutiken idag.

 

Finns det ingen färsk firmware så känns det liksom ingen mening med att vara av med mobiltelefonen i fjortondagar. Lär då få tillbaka den med beskedet att ny firmware inte finns eller liknande.

 

Windows 7 kör inte jag. Ubuntu Remix 10.04 LTS gäller här. :)

Har inte kollat om det finns någon motsvarighet till Samsungs PC Suite i Linuxvärlden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 7 kör inte jag. Ubuntu Remix 10.04 LTS gäller här. :)

Har inte kollat om det finns någon motsvarighet till Samsungs PC Suite i Linuxvärlden.

 

Frågan är om Ubuntu och andra Linux-varianter har hängt med Pc-världen när det gäller mobiler och dess mjukvara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Frågan är om Ubuntu och andra Linux-varianter har hängt med Pc-världen när det gäller mobiler och dess mjukvara?

 

Ingen aning! Är ganska ny på området än så länge.

 

Angående firmware till min mobiltelefon var jag säkert lite fel ute igår när jag satt och googlade. Jag fick då träffar på "new firmware 2010" till min mobiltelefon. Trodde förstås att det fanns en sådan ute. Idag hittade jag en annan sida nämligen http://samsung-firmware.webs.com , och enligt den sidan finns det inga nya firmware till min mobiltelefon.

 

Att skicka iväg mobiltelefonen och vara av med denna under fjortondagar känns då rätt meningslöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Sådär, nu kom jag på lösningen på mitt problem alldeles på egen hand.

 

Så här enkelt var det:

 

1. Peka på "Meny"

 

2. När du är inne i "Meny" pekar du på "Inställningar"

 

3. Väl inne i "Inställningar" pekar du på "Telefoninställningar"

 

4. Under "Telefoninställningar" pekar du alternativet "Visa" under "Visa information om den som ringer"

 

5. Klart! Nu kan du åter se vem som skickat SMS och vem som ringer dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...