Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

För liten bild i Windows Media Player


Mats E.

Rekommendera Poster

Hur får man ut bilden i hela bildskärmen, typ när man tittar på incar-filmer i Media playern, eller när man spelar spel, är även där bilden för liten, ungefär som man brukar kalla 4:3 läge på TV:n, finns massor av plats på bägge sidor av filmen och spelen. Hoppas någon vet. Datorn är en ny Acer 5741 med Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har du provat att ställa in bilskärmen? Eller uppdaterat dess drivrutiner?, normalt i WMP, så klickar man på en liten fyrkant,så får man "full skärm".

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har du provat att ställa in bilskärmen? Eller uppdaterat dess drivrutiner?, normalt i WMP, så klickar man på en liten fyrkant,så får man "full skärm".

Mvh

Mats H

 

 

Jodå den den där fyrkanten som du nämner, har jag klickat på, och då blir bilden större. Men jag är ute efter att bilden ska fylla upp hela bildskärmen, utan att det är en massa tomrum till höger och vänster om bilden. Ställa in bildskärmen som du nämner också, samt drivrutiner, har jag ej gjort, vet inte hur man gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

vad har du för dator, modellbeteckning? Bildskärm?

Vilket Windows har du?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

vad har du för dator, modellbeteckning? Bildskärm?

Vilket Windows har du?

Mvh

Mats H

 

 

Acer Aspire 5741 15,6" Skärm Windows 7. (c:a 1 mån. gammal)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

du kan prova att justera bildskärmen i Kontrollpanelen\Utseende och anpassning\Bildskärm\Skärmupplösning.

 

En del spel kan dessutom ha konflikt med AERO gränssnittet, ett alternativ kan vara att prova att använda högupplösning istället, Kontrollpanelen\Utseende och anpassning\Anpassning

 

Om du tror att WMP har problem, kan du testa den här:

Microsoft Fix it Center Online

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tomrum till höger och vänster, låter som om det sänds en 4:3 bild till TVn.

Du vill att WMP ska sträcka ut bilden till bredbildsformat.

 

Det du tittar på, är det korrekt återgivet som det nu är eller är det bredbildsformat som visas med sorgkanter?

 

Kan säga att det har varit lite förvirring mellan mina datorer och TVn i vilket format TVn har egentligen. En plasmaskärm med facila upplösningen 1024x768 på panelen. 4:3 i upplösning men 16:9 i bildformat.

 

Enkla lösningen på problem av denna art är att sätta TVn som primär skärm, då brukar allt lösa sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tomrum till höger och vänster, låter som om det sänds en 4:3 bild till TVn.

Du vill att WMP ska sträcka ut bilden till bredbildsformat.

 

Det du tittar på, är det korrekt återgivet som det nu är eller är det bredbildsformat som visas med sorgkanter?

 

Kan säga att det har varit lite förvirring mellan mina datorer och TVn i vilket format TVn har egentligen. En plasmaskärm med facila upplösningen 1024x768 på panelen. 4:3 i upplösning men 16:9 i bildformat.

 

Enkla lösningen på problem av denna art är att sätta TVn som primär skärm, då brukar allt lösa sig.

 

 

Ja precis, jag vill sträcka ut bilden till bredbildsformat. Det jag tittar på är korrekt återgivet. Kan det vara så enkelt att min andra dator som är en Acer 18,4" Widescreen (som är under reparation) ger en bättre utfyllnad på bilden mot en vanlig 15,6" skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...