Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tillbaka till 1-radigt aktivitetsfält...


Hans  Peter

Rekommendera Poster

Hans  Peter

Något har hänt med mitt aktivitetsfält. Efter att i alla tider ha varit 1-radigt har det nu blivit 3-radigt. Vad har jag gjort och hur kan jag återställa det?

/hans peter

post-48687-1273382471,67_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något har hänt med mitt aktivitetsfält. Efter att i alla tider ha varit 1-radigt har det nu blivit 3-radigt. Vad har jag gjort och hur kan jag återställa det?

/hans peter

post-48687-1273382471,67_thumb.jpg

 

Testa och placera muspilen precis på kanten av aktivitetsfältet, så borde pilen dela sig och bli en tvådelad pil, håll ner vänstra musknappen och dra ner kanten, så borde det hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans  Peter

Tack, men det har jag redan provat med det enda resultatet att aktivitetsfältet försvinner helt.

/hans peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa med att köra återställningsfunktionen till en dag innan du upptäckte det.

Det har fungerat för andra som haft samma problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans  Peter

Tack för tipset. Jag blir glad varje gång någon försöker hjälpa mig. Men det hade jag redan försökt. Datorn meddelade dock bara att ingen återställning gjorts. Nu har jag provat ytterligare 4 tidigare återställningspunkter med samma resultat. Det är alltså ett nytt problem, men eftersom datorn verkar fungera för övrigt bortser jag från det för tillfället. Aktivitetsfältet tycks ju också fungera, men det irriterar mig att det har ändrat utseende utan att jag vet hur jag skall återställa det.

/hans peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta så fungerar systemåterställningen bättre i felsäkert läge än i normalt läge. Troligen för att det är svårt att byta ut filer och ändra i registret när en massa program är igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans  Peter

Det var ett förslag som heter duga. Det löste båda problemen, såväl återställningen som utseendet på aktivitetsfältet. :thumbsup:

Men jag grubblar forfarande över hur det kunde ha blivit så här. Tack båda: Cecilia och //gästen. :D

/hans peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...