Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spam skickad från mitt hotmail konto


osueco

Rekommendera Poster

Idag fick jag en massa Delivery Status Notifications om att det var mail som inte kommit fram till addressaten. Alla mail handlade om spam för en site www.originalsell.com. Jag kollade var mailen hade skickats ifrån och det stod följande i mailet:

 

"Received: from BAY135-W16 ([65.54.190.199]) by bay0-omc4-s9.bay0.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.4675);

Sat, 8 May 2010 11:34:17 -0700"

 

 

Jag kollade upp ip adressen 65.54.190.199 och den verkar ligga i närheten av Peking. Någon som vet mer om detta, är det någon programvara som kör på min dator eller har de på något sätt kommit över mitt lösen och id på hotmail?

 

 

Nedan är en kopia på mailet som hade skickats:

 

"Hey$B!$(Bgood news!

I ordered one Apple iPhone 3GS 32GB from this website www.originalsell.com one weeks ago, today I've got it . Amazing, beyond my imagination, it's genuine and as good as expected,but much cheaper. I'm pleased to share this good news with you! May all goes well

for you i V e

_________________________________________________________________

Your E-mail and More On-the-Go. Get Windows Live Hotmail Free.

signup.live.com/signup.aspx?id=60969"

--_1fdc9ea1-ca43-4617-a136-6bada96dcb93_

Content-Type: text/html; charset="iso-2022-jp"

Content-Transfer-Encoding: 7bit

"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får fram att 65.54.190.199 tillhör Microsoft http://samspade.org/whois/65.54.190.199 och min gissning är att det är en hotmail-server eftersom det är skickat med en hotmail-adress.

 

I stort sett all spam skickas med falska avsändaradresser. Men för säkerhets skull så kan du ju byta lösenordet till din Hotmail-adress.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...