Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med TV-out


Cruez87

Rekommendera Poster

Hej,

 

När jag kopplar in min HDMI-kabel till datorn från TVn, vice versa, så försvinner det mesta från datorskärmen. Jag kan se allting på TVn men bara min bakgrund och ingenting annat på datorskärmen. Väldigt jobbigt då jag måste koppla in och ut HDMI-kabeln varje gång jag ska använda mig av min dator.

 

Mitt grafikkort är ett ATI Radeon 4870 och jag använder Windows 7. Det fungerade felfritt när jag körde TV-out med XP. Har även senaste drivrutinerna och senaste "control center" för att fixa med TV-out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tacksam om någon kan ge tips om vart jag kan få svar på en sån här fråga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handlar det om att det är "fel" skärm som är primär skärm i inställningarna för grafikkortet/bildskärmen? Jag har Nvidia så jag vet inte om det ser likadant ut för dig men så här ser det ut för mig:

Skärmklipp.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia,

 

Jag kan inte få fram exakt samma meny, men min datorskärm identifieras som nummer ett. Så fort jag kopplar in hdmi-kabeln till datorn ändras bilden direkt och jag ser bara skrivbordsbakgrunden. När jag trycker ctrl+alt+delete så blir skärmen svart, om det är till någon hjälp.

 

Edit: Efter mycket testande så fick jag fram en lösning =), tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är datorskärmen också vald som primär skärm, även när teven är ansluten?

 

Den förra bilden är från Vista för i Windows 7 har jag bara en skärm med ett mycket enkelt grafikort så jag vet inte hur det ser ut där riktigt. Men jag hittade detta i hjälpen:Skärmklipp.PNG

 

Har du prövat med de olika alternativen för Multiple displays?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: Fungerade inte, nu vart det bara min bakgrundsbild på TVn istället för datorskärmen. Så det skiftade bara, nu fungerar det inte att sitta från TVn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som visas på TVn verkar ligga till höger om min datorskärm. Om jag drar musen till höger på min dator så visar sig musen till slut på TVn. Jag får inte TVn att fokusera på min dators bild. Något med upplösningen att göra? Det verkar som den tror att jag vill köra på två bildskärmar vid datorn. Inte få samma bild på TVn.

 

Edit: Om jag "speglar" båda två bildskärmarna så ser jag även på TVn, men med en bild lika stor som min datorskärm, vilket inte fungerar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Du skall inte använda utökat skrivbord utan clonat skrivbord .Så bocka ur den rutan.Clonat innebär samma bild på båda skärmarna.Allt kan också ställas in i Catalyst Control Center.Där kan man även aktivera snabbtangenter för val av skärm.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Larsas,

 

Jag kan bara välja mellan utökat eller spegling, vet inte riktigt vart man hittar kloningen.

 

EDIT: Antar att "duplicate" är detsamma som kloning. Problemet är att bilden på min TV blir helt fel. Fyller endast ut en liten del av allt utrymme.

 

EDIT2: det fixade sig :), tack så mycket för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Spegling lär vara samma sak som cloning .Testa att ställa in det i Catalyst Control Center.

Se om det i CCC även för TVn går att ställa in TVns upplösning.

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...