Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

[LÖST] Kan inte se SMS-avsändaren längre


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

Äger en Samsung S8000 populärt kallad Jét.

 

Ett problem, eller kanske inget problem egentligen men för mig är det.

 

När jag får SMS numera kan jag inte se vem det kommer ifrån. Rätt som det en dag var det bara borta. Tidigare stod det vem det kom ifrån. På bilden har jag skickat SMS till mig själv.

 

post-1144-1273248538,11_thumb.jpg

 

 

Då borde mobilnumret stå nedanför datum och klockslag. Det gör det inte numera. När andra skickar SMS till mig kan jag inte se vem det kommer ifrån. Endast datum och klockslag syns. När jag pekar på "Visa" syns avsändarens namn/telefonnummer nedan. Men jag vill ha det redan vid SMS-notifieringen som tidigare.

 

Någon som begriper sig på vad som hänt? Hur får man tillbaka avsändarens namn/telefonnummer igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En uppdatering av mjukvaran kanske.

Har du möjlighet att testa med ett annat kort och se om det blir likadant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

En uppdatering av mjukvaran kanske.

Har du möjlighet att testa med ett annat kort och se om det blir likadant?

 

Tack för svar!

 

Ett annat kort har jag förvisso, men det är inaktiverat i och med abonnemangs- och mobiltelefonbyte innan jul förra året. Det går med andra ord inte att använda längre.

 

Kanske en uppdatering av mjukvaran kan fixa det. Får kila in i någon av Telenors butiker och höra om dom kan hjälpa mig med det där. Mobiltelefonen är ett halvår gammal, så att det borde inte vara några problem. Abonnemang och mobiltelefonen är ju via Telenor.

 

Telenor har varit tillmötesgående och hjälpsamma hittills.

 

Kör sedan några månader Ubuntu, så att Samsungs PC-mjukvara lär inte gå att använda längre. Fungerade inte heller som önskat sist jag mekade med det när jag körde Vista. Annars lär det gå att fixa en uppdatering av mjukvaran på egen hand där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får idotförklara mig men har du startat om telefonen?

Tycker den beter sig mysko ibland, som när man haft den ansluten till datorn så kan ibland ringsignalen återgå till fabriksinställningen och man funderar ett bra tag vad det är som låter när det ringer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Du får idotförklara mig men har du startat om telefonen?

Tycker den beter sig mysko ibland, som när man haft den ansluten till datorn så kan ibland ringsignalen återgå till fabriksinställningen och man funderar ett bra tag vad det är som låter när det ringer...

 

Jepp, det har jag provat. Telefonen är omstartad ett par gånger under tiden det här har hållit på.

 

Funderar på om abonnemanget kanske behövs startas om?

 

Sist när jag inte kunde surfa med telefonen startade supporten om mitt abonnemang. Då gick det att surfa igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Funderar på om abonnemanget kanske behövs startas om?

 

Sist när jag inte kunde surfa med telefonen startade supporten om mitt abonnemang. Då gick det att surfa igen.

 

Testa det andra först, går inte detta, kolla om dom kan starta om ditt abonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Testa det andra först, går inte detta, kolla om dom kan starta om ditt abonnemang.

 

Ok, finns det någon seriös sida som jag kan surfa till med mobilen och fixa firmware på egen hand?

Googlade runt på egen hand. Hittade rätt mycket, men vet inte om det är något man kan lita på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Sådär, nu kom jag på lösningen på mitt problem alldeles på egen hand.

 

Så här enkelt var det:

 

1. Peka på "Meny"

 

2. När du är inne i "Meny" pekar du på "Inställningar"

 

3. Väl inne i "Inställningar" pekar du på "Telefoninställningar"

 

4. Under "Telefoninställningar" pekar du alternativet "Visa" under "Visa information om den som ringer"

 

5. Klart! Nu kan du åter se vem som skickat SMS och vem som ringer dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...