Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Någon som vill sälja ett gammalt CS2 design suite licens?


Dr_Ernst

Rekommendera Poster

Någon som vill sälja ett gammalt CS2 design suite licens? Jag vill köra lagligt och tycker en CS2 är alldelles tillräkligt för mig.. Har tänkt mig för 2000kr.. Helst ska Flash ingå! CS3-CS4 kan också va intressant om ni har ett intressant pris!

 

/Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2000 kr. Då kommer du billigt undan. På amazon.com går cs2 på runt 9000kr ($1.109)

är inte vidare försäljning av licenser på detta vis förbjudet enlig adobes användaravtal förövrigt?

 

EDIT: kanske inte ska vara så hård. Hittade denna sida. tydligen kan man få tag på det rätt billigt http://www.nextag.com/Adobe-CS2-CS-2-70720614/prices-html?nxtg=5c940a240512-A010473BE14F56F3

 

har dock inte kollat status på butikern. Dvs om de är aktiva och möjliga att köpa ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schysst tack för tipset.. det verkar va bra om man kan köpa en ny licens av dom synd bara att det var enbart va PS.. Funderar nu istället på att köpa hela CS5/CS4 -student licensen, e ju student faktiskt.. Men jag har för mig att de är ganska hårda på att man inte får använda det i kommerciellt syfte.. Men jag som frilansar drar knappt in 10000kr per år, på mitt photoshopande. I Svensk lag kan jag säkert skatta för min verksamhet som hobbyverksamhet.. I och med att det är sådan liten omsättning, tror ni Adobe ser det lika hårda.. Har för mig att jag tittade igenom deras licenser för ngt år sedan och att de var benhårda på sina gränsdragningar..

 

Iofs är målet att man ska kunna jobba på det, det är en av mina planer iaf.. (har dock tänkt gå klart min utbildning..). Så i framtiden kanske man köper den riktiga licensen.. Tycker att de tar ut ocker priser, det är en ond cirkel, de höjer priserna fler goes pirate etc etc. Bättre vore om de visade tendenser på att bli billigare, då tror jag att cirkeln kunde brytas att man kunde mötas på mitten så att säga.. 8)

 

 

 

 

 

Ps. de kunde nog också integrera photoshop, och illustrator, och sälja detta program separat.. I would buy it.. så öndigt att splitta alla shyssta verktyg på två program, de gör de främst bara för att kunna sälja mer tror jag. (fasst jag är medveten om att det skulle bli väldigt många menyer i ett PS/Illustrator-combined program.. men några av de onödigaste funktionerna skulle man kunna sålla bort också..)

Var på releasen av CS5, i sthlm, det var bra men det var inte jätte revolutionerande, men bra var de nya funktionerna!.. T.ex. hade det härmat firebug och inkluderat det i Dreamweaver, och fixat in bättre funktionalitet för CMS system så som drupal, wordpress, så man kunde surfa runt på sin site inne i Dreamweaver fasst det var ett CSM system då.. förut kunde man ju bara surfa runt på vanliga html siter (om man höll in ctrl)..

BTW. det nyaste Photoshop elements är långt ifrån hur det vanliga PS funkar ska varna för det.. Då är det vi fick med till vår burk för 5 år sen bättre för den som är van vid vanliga photoshop!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Någon som vill sälja ett gammalt CS2 design suite licens? Jag vill köra lagligt och tycker en CS2 är alldelles tillräkligt för mig.. Har tänkt mig för 2000kr.. Helst ska Flash ingå! CS3-CS4 kan också va intressant om ni har ett intressant pris!

 

/Andreas

 

JAG HAR EN OM DU VILL HA FÖ DET PRISET'

 

JENS.W2@GMAIL.COM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...