Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan någon hjälpa mig?


KiinngeeN

Rekommendera Poster

KiinngeeN

hejsan jag har 2 windows XP som jag skulle villja ha lite hjälp med.

 

 

den första: windows XP intel. den startar upp men det vill inte komma någon färg till skärmen. skärmen står bara och blinkar. grafik kortet är det inte något fel på har prövat att sätta den i en annan dator och då funkade allt som det skulle. har kollat att kopla in till annan skärm med. vad kan det vara för fel?

 

 

 

den andra: en windows XP sapphire. den startar upp och kommer bild till skärmen men dan stannar i första bildläget laddar ej vidare sen. någon som vet vad det kan vara med den?

 

 

 

 

SKULLE VARA VÄLDIGT TACKSAM FÖR SVAR OCH HJÄLP :) MVH Pierre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

den första datorn, provat med en annan skärm?

Vad är Windows XP intel??

 

Den andra datorn, låter det som om hårddisken startar?

Har du provat att upprepade gånger trycka F8, för att komma till FelSäkert läge?

Vad är windows XP sapphire?

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KiinngeeN

hejsan... ja det har jag och det funkar ändå inte sad.gif

 

 

 

 

ja det låter så.´nej det har jag inte testat så ska göra det nu..

 

 

 

det va vad dom hette likså som namn. det stod på datorerna.. sen vet ja inte va de va för namn..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har datorerna funkat tidigare eller är det något du pusslat ihop nu?

 

När det gäller den första datorn, kommer det ingen bild alls på skärmen, inte ens när BIOS startar?

 

En bra början när man vill felsöka krånglande datorer är att plocka bort så mycket delar man kan, dvs allt som inte nödvändigtvis krävs för att datorn ska starta.

Startar datorn när man strippat den så kan man stoppa tillbaka de enheter man tog bort en och en och märker då när det går åt skogen.

Funkar datorn inte ens när den är strippad får man försöka byta ut de kvarvarande delarna en och en för att försöka hitta det som är fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KiinngeeN

nej alla båda har fungerat tidigare. dom har helt enkelt lagt av nu.

 

nej den är helt svart, fast det kommer upp en ram som det står no cable or no conections på. sen är det bara helt svart..

 

 

joo jag har haft isär allt ihopa men den hoppar inte igång iaf blink.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...