Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Phenomen

Blixtvik !?

Rekommendera Poster

Nån som har erfarenhet av det här företaget?

Har mejlat deras kundsupport 4 gånger under de senaste 30 dagarna. Men får inte svar. Jag valde att få fakturan via "min sida" på deras portal men råkade sedan låsa mitt konto på grund av flera misslyckade inloggningsförsök. Vill bara beställa ett nytt lösenord så att jag kan betala fakturan.

Deras kundsupport verkar vara obemannad för att det är ingen som skickar mig nåt.

Ska jag ringa dem, måste jag ansöka om semester från mitt jobb. För där svarar inte de heller. Man står bara i kön utan någon framgång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nån som har erfarenhet av det här företaget?

Har mejlat deras kundsupport 4 gånger under de senaste 30 dagarna. Men får inte svar. Jag valde att få fakturan via "min sida" på deras portal men råkade sedan låsa mitt konto på grund av flera misslyckade inloggningsförsök. Vill bara beställa ett nytt lösenord så att jag kan betala fakturan.

Deras kundsupport verkar vara obemannad för att det är ingen som skickar mig nåt.

Ska jag ringa dem, måste jag ansöka om semester från mitt jobb. För där svarar inte de heller. Man står bara i kön utan någon framgång.

Lider med dig,har haft samma bekymmer nästan med en annan leverantör som heter Alltele.Vad du än gör så skaffa inte denna leverantören heller.De återkommer aldrig fast de lovar,det kommer konstiga fakturor osv,,,

Bor du långt från där de har företaget?Det enda som hjälper är att fysiskt åka dit och kräva att de åtgärdar problemet för dig.Kom ihåg att ta med kopior på mail och annan korrespondans. Kommer du dit personligen har de ju svårt att gömma sig eller undvika svara på frågor. Kräv också att de betalar bensinpengar eller andra transportkostnader.

Kan verka drastiskt,men tyvärr är detta enda sättet som hjälper.

För mig så är kundservicen minst lika viktigt som en bra uppkoppling till Internet.Då får det hellre kosta lite extra a la´ Telia eller Bredbandsbolaget.

Hur kommer det sig att du valde just Blixtvik?Är det fiber i stadsnätet eller adsl?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
Hur kommer det sig att du valde just Blixtvik?Är det fiber i stadsnätet eller adsl?

De hade "prova på 3 månader gratis" via stadsnätet. Linan fungerar bra, inga problem. Men fan jag blir alltså trött i skallen av sånt här.

Hur fan kan man starta ett företag som säljer internet när man inte kan anställa ett par stycken som kan svara på mail/telefon?

Redigerad av Phenomen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De hade "prova på 3 månader gratis" via stadsnätet. Linan fungerar bra, inga problem. Men fan jag blir alltså trött i skallen av sånt här.

Hur fan kan man starta ett företag som säljer internet när man inte kan anställa ett par stycken som kan svara på mail/telefon?

nä,det fattar inte jag heller.verkar som de tror att bara internet fungerar så löser sig allt.

otur att du skulle råka på ett sådant oseriöst företag med.

jag antar att du sitter i skiten med bindningstid nu med eller?

hade du inte fått igång din uppkoppling,så hade du troligtvis kunna byta snabbt.

har du pratat med konsumentvägledningen på din ort? allmänna reklamationsbyrån?

har för mig att det skall finnas något som heter "konsumenternas internet och telebyrå" eller liknande.

hur går det för dig? jag är intresserad eftersom jag har vart i samma sits som du.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill bara att nån hjälper mig att återställa mitt lösenord till deras portal så att jag kan logga in för å skriva ut fakturor. Men annars är jag nöjd och nej jag har inte bundit mig till nåt avtal.

konsumenternas internet och telebyrå

Dessa hjälpte mig när jag var kund hos COMHEM. Då var jag utan internet i drygt 3 veckor pga kortslutning i huset där jag bodde & efter flera besök av comhems tekniker utan att åtgärda felet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill bara att nån hjälper mig att återställa mitt lösenord till deras portal så att jag kan logga in för å skriva ut fakturor. Men annars är jag nöjd och nej jag har inte bundit mig till nåt avtal.

Dessa hjälpte mig när jag var kund hos COMHEM. Då var jag utan internet i drygt 3 veckor pga kortslutning i huset där jag bodde & efter flera besök av comhems tekniker utan att åtgärda felet

ah ok,men går det inte att få skickat lösenordet via mail om du glömt bort det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Som sagt, fick jag inte svar på mina mail inte heller gick det å prata med dem via telefon. Däremot, kunde man beställa nya inloggningsinfo. via deras hemsida.

Jag upptäckte det sent, för att idag så fick jag en faktura med en förseningsavgift på drygt 50kr :)

Redigerad av Phenomen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tyvärr är det nog bara att betala,fakturor har en förmåga att växa sig till oönskade problem.

har du sagt upp abonemmanget? om inte,gör det snarast och kräv en skriftlig bekräftelse.

vilka andra leverantörer har du att välja på i stadsnätet?

kom ihåg,en bra leverantör skall du kunna komma i kontakt med nästan närsomhelst.

det faktum att du inte kan komma i kontakt med dem,visar bara att du skall akta dig för dem.

typiskt oseriöst företag som har vuxit för mycket de senaste åren.

hur går det för dig? skriv och berätta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man får helt enkelt lära sig å leva med företag som har lousy customer service.

varför det? har du gett upp?

betalar man för en tjänst,så skall ett seriöst företag måna om sina kunder och se till att man får den hjälp man vill ha.annars är det till att byta.

vad händer nu?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...