Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet bara dör


totte92

Rekommendera Poster

Hej, jag står inte ut längre. Jag är högst ansluten till Internet i 1 min sen dör det sen åter ansluter det igen och fortsätter så.

Min bredbands operatör sa att det berodde på att jag har ett för gammalt modem. Kan det stämma?

 

Namnl_s.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

vad har du för modem, och vilken operatör?

Mvh

Mats H

 

Operatör: Teleservice

 

Roter & modem: Netgear DG834

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gammalt är modemet?

Känner du någon med ADSL-abonnemang som du kan få låna ett modem av? För att se om det blir bättre med ett annat modem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gammalt är modemet?

Känner du någon med ADSL-abonnemang som du kan få låna ett modem av? För att se om det blir bättre med ett annat modem.

 

 

Modemet/routern är ca 5 år gammalt. Jag ska fråga bredbands leverantören om dom möjligen kan låna ut ett innan jag köper ett nytt.

 

Hur gamla modem har ni(om ni nu använder det)? Känns konstigt att det helt plötsligt börjar krångla bara för att modemet har 5 år på nacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elektronik åldras med tiden och värme påskyndar förloppet. Det medför att någon krets kan gå sönder eller det kan bli dålig kontakt.

Svårt att komma ihåg men mitt modem är kanske fyra år och jag har alltid varit noga med att placera det luftigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Modemet/routern är ca 5 år gammalt. Jag ska fråga bredbands leverantören om dom möjligen kan låna ut ett innan jag köper ett nytt.

 

Hur gamla modem har ni(om ni nu använder det)? Känns konstigt att det helt plötsligt börjar krångla bara för att modemet har 5 år på nacken.

 

Tycker själv att 5 år för ett modem är rätt mycket, är själv inne på mitt tredje modem under ca 6-7 år, har utnyttjat min operatör, på rätt sätt, så jag har kunnat uppdaterat successivt, på deras bekostnad.

 

Kolla om det inte finns en nyare version av modem, som du kan få uppgraderat till.

Kan vara att modemet behöver en uppgradering av firmware, men finns det en nyare version av modemet, så är det ju att föredra istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...