Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur bränner man bäst till DVD av låg kvalitet?


Tomas80

Rekommendera Poster

Om det finns fysiska fel på DVD-skivor av mycket låg kvalitet, vad händer då när man bränner till dem? Om jag har en modern DVD-brännare, kommer den att kunna hoppa över dåliga områden, och lyckas bränna en ok skiva? Finns det tillfällen då bränningen måste avbrytas och att skivan inte kan användas? Jag är beredd att bränna med riktigt låg hastighet.

 

Om skivan fungerar efter bränning, hur mycket mer sannolikt är det att den kommer att sluta gå att läsa i framtiden, jämfört med kvalitetsmedia?

 

Om den inte går att läsa, går den då alltid att läsa med recoveryprogram för DVD?

 

Jag frågar därför att Wesellcd har löjligt billiga DVD-skivor för 1 krona eller 1,30 styck. Är det något att ha, eller kommer jag att bli besviken?

 

Jag har ställt frågorna till Wesellcd själva, men får inget riktigt bra svar. Det är i alla fall ingen garanti på skivorna. Hur sannolikt kan det vara att det mesta fungerar?

 

Den här sajten gör ett mycket bra försök att svara på en del av frågorna:

http://www.videohelp.com/dvdmedia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det finns fysiska fel på DVD-skivor av mycket låg kvalitet, vad händer då när man bränner till dem? Om jag har en modern DVD-brännare, kommer den att kunna hoppa över dåliga områden, och lyckas bränna en ok skiva? Finns det tillfällen då bränningen måste avbrytas och att skivan inte kan användas? Jag är beredd att bränna med riktigt låg hastighet.

 

Om skivan fungerar efter bränning, hur mycket mer sannolikt är det att den kommer att sluta gå att läsa i framtiden, jämfört med kvalitetsmedia?

 

Om den inte går att läsa, går den då alltid att läsa med recoveryprogram för DVD?

 

Jag frågar därför att Wesellcd har löjligt billiga DVD-skivor för 1 krona eller 1,30 styck. Är det något att ha, eller kommer jag att bli besviken?

 

Jag har ställt frågorna till Wesellcd själva, men får inget riktigt bra svar. Det är i alla fall ingen garanti på skivorna. Hur sannolikt kan det vara att det mesta fungerar?

 

Den här sajten gör ett mycket bra försök att svara på en del av frågorna:

http://www.videohelp.com/dvdmedia

 

Personligen tänker jag som så att då en skiva är så pass billig accepterar jag att någon enstacka skiva slutar fungera med tiden, då kan jag ju bara bränna ut en ny (och har fortfarande spart pengar mot handelns pris på minst 6:-/st)

 

Det åvanstående gäller dock film och musik, jag skulle aldrig få för mig att spara backup på ett sådant media om man inte kan lita på det övertid. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv kör jag alltid märkesskivor, tex Verbatim. Man får bränna bra många skivor för att det ska bli stor skillnad i plånboken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...