Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Live Mail


Mats E.

Rekommendera Poster

Har öppnat ett e-postkonto i Windows Live Mail i min nya dator med Windows 7 i. Fungerar i det stora jättebra, jag kan skicka och ta emot e-post, men har ett irriterande problem, och det är följande: Om jag är inne på en webb-sida och klickar på en e-postadress, t.ex order@ginza.se så kommer följande meddelande fram: "Det gick inte att utföra den här åtgärden eftersom standardklienten för e-post inte installerats rätt" Så nu är frågan, är det några speciella inställningar som ska göras, och var ? Jag har ju inte gjort någon installation av Windows Live Mail, utan det programmet finns ju redan i datorn (Acer Aspire 5741) Har varit i kontakt med ONOFF (där den är köpt), Acers support, dom kan inte hjälpa mig, utan hänvisar till Microsoft, och dom i sin tur hänvisar till Acer. Jag vet snart inte vart jag ska vända mig. Hoppas på tur nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till forumet!

 

Kontrollpanelen -> Standardprogram -> Ange dina standardprogram.

Markera Windows Live Mail och klicka på "Ange det här programmet som standardprogram". Förvissa dig sedan om att WLM har alla standardvärden. Står med lite mindre text ovanför "Ange det här programmet som standardprogram".

 

Flyttar tråden till E-postprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till forumet!

 

Kontrollpanelen -> Standardprogram -> Ange dina standardprogram.

Markera Windows Live Mail och klicka på "Ange det här programmet som standardprogram". Förvissa dig sedan om att WLM har alla standardvärden. Står med lite mindre text ovanför "Ange det här programmet som standardprogram".

 

Flyttar tråden till E-postprogram.

 

 

Ja vad ska man säga, här får man hjälp på en gång efter att ha varit i kontakt med stora Microsoft och Acer, och dom kan inte hjälpa mig.

Tack snälla "Maratonmannen" Helt suveränt svar för en novis som mig. Fungerar perfekt nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...