Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

World of Warcraft


Sehnsucht

Rekommendera Poster

Sehnsucht

Jag har problem med att logga in på mitt wow-konto.När jag skall logga in så står det att man behöver installera en patch.Man skall klicka på restart,men då kommer det upp att det inte går att ladda ner patchen.

 

Vad gör man då??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har problem med att logga in på mitt wow-konto.När jag skall logga in så står det att man behöver installera en patch.Man skall klicka på restart,men då kommer det upp att det inte går att ladda ner patchen.

 

Vad gör man då??

Det är ju onsdag idag, vilket är den dag då Blizzard brukar utföra underhåll. Det är inte så att de fortfarande inte är färdiga och att det därför inte funkar som det ska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sehnsucht

ingen aning,hur kollar man det?

 

det går ju bra att surfa på nätet annars,men när man skall logga in o spela wow så kommer det upp "unable to connect".

 

skall man använda mailadressen till battle.net eller namnet till karaktären man spelar med när man skall logga in?

 

har förlängt provperioden med,så jag har inte köpt någon speltid eller vad man nu skall göra.

 

funkar det för dig/er?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sehnsucht

Har nu fått ny info där problemet verkar vara min router som jag använder.Tydligen måste man öppna vissa portar i den för att kunna spela wow.

 

vet någon hur man gör detta och vilka portar skall man öppna till wow?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu fått ny info där problemet verkar vara min router som jag använder.Tydligen måste man öppna vissa portar i den för att kunna spela wow.

 

vet någon hur man gör detta och vilka portar skall man öppna till wow?

Var har du fått denna info? Jag har aldrig varit med om att behöva öppna portar för att kunna spela WoW. Spelet kan både ladda ner patchar och logga in utan att man öppnar portar.

 

Jag kunde logga in utan problem igår kväll.

 

Vad är det för version på din wow.exe (högerklicka, välj egenskaper).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sehnsucht

Här hittade jag den infon:

 

http://us.blizzard.c...categoryId=2329

 

När jag skall logga in och spela,kommer det upp "unable to apply patch".

Har ställt in så att spelet skall ladda ner den senaste patchen medans jag spelar.

Sitter med fiberlina 10/10,så det skall ej vara något problem tycker jag.

Skall man ställa in så att patchen laddas ner efter man spelat klart istället?

 

Kan man använda samma Account Name till att logga in på spelet med,som man

använder till Battle.net?

 

Det står något snabbt om "handshaking" när man skall logga in och spela,sedan kommer felmeddelandet upp.Har provat att starta om spelet,men utan framgång.

 

Sitter med en d-link dir-355,windows 7 och f-secure internet security 2010.

 

tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WoW och WoW Downloader finns med på portforward.com. Jag har ingen aning om det stämmer eller inte däremot.

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Netgear/DG814/DG814index.htm

 

Tillägg:

DIR-355 hittar jag inte i listan på portforward. DIR-301 finns med om det är en router med ett liknande användargränssnitt: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dlink/DIR-301/DIR-301index.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att antingen din patch eller din installation är skadad.

 

Om du tar reda på vilken version du har nu så kan du ladda ner patcharna manuellt och försöka installera dem, alternativt kan du installera om hela spelet och låta den ladda ner patcharna igen.

 

Tidigare var det så att det gick mycket fortare att få ner patcharna om man öppnade sin router, men det var länge sedan jag hade problem med nedladdningshastigheten, så jag tror att du kan bortse från informationen på portforward. Ju färre portar du har öppna desto bättre.

 

Du ska använda ditt Battle.net konto för att logga in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sehnsucht

Hur gör man för att ladda ner patcharna manuellt?

 

Varför går det inte att starta spelet utan att ladda ner patcharna innan?

 

När man skall skriva in sitt account name för att logga in i spelet,går det

ej att skriva ut hela mailadressen.Det saknas en bokstav e:et i .se går ej att skriva dit.

 

Däremot om man skall logga in på battle.net med sin e-post adress så går det bra.

 

Om spelet är fel installerat så borde det väl inte starta alls eller?

 

När man klickar på wow-ikonen på skrivbordet,så kommer det en fråga från f-secures brandvägg om man vill tillåta att spelet skall starta.klickar då på tillåt.

 

Är det värt mödan att försöka installera om det manuellt?

 

Har ju Revo Uninstaller på datorn samt Ccleaner.

Skall man köra en vända med dem innan man provar att installera på nytt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WoW funkar helt enkelt så att du måste ha den senaste versionen för att spela. Jag tar fasta på spelet sa Unable to apply patch. Det problemet måste lösas först, för har du inte den senaste patchen så släpper inte spelet in dig.

 

Om något har gått snett med patchen och spelet inte vill ladda ner den igen så finns alternativet att ladda ner den själv, men då måste man veta vilken patch man ska ha. Det kan vara så att du saknar flera. Alternativet är att gå in i mappen där spelet är installerat och radera alla patchar. På så vis tvingar du spelet att ladda ner dem igen, vilket kanske funkar.

 

Oftast kan man starta spelet även om installationen är trasig, men när du kommer till det ställe i spelet där felet är så krashar spelet. Däremot kommer du förmodligen inte att kunna patcha en skadad installation eftersom patcharna modifierar de filer som du redan har. Är filerna trasiga kommer ju inte den patchade filen att bli rätt heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sehnsucht

ok,hjälper det att installera om det då och ta bort allt?

 

började att installera om det igår,men fick avbryta installationen p.g a elektriker som skulle bryta strömmen.sedan provade jag att installera om det men tyvärr med samma resultat.

 

har kört på trial-perioden hittils,men nu när den gått ut så gick det tydligen att förlänga trial-perioden. går man in på sitt battle.net konto står det "trial period extended".

 

är det läge att köpa speltid efter man installerat om det? vad kan man välja mellan?

hur gör man för att köpa speltid?

 

om man betalar månadsavgiften så borde väl det kunna hjälpa eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok,hjälper det att installera om det då och ta bort allt?

 

började att installera om det igår,men fick avbryta installationen p.g a elektriker som skulle bryta strömmen.sedan provade jag att installera om det men tyvärr med samma resultat.

 

har kört på trial-perioden hittils,men nu när den gått ut så gick det tydligen att förlänga trial-perioden. går man in på sitt battle.net konto står det "trial period extended".

 

är det läge att köpa speltid efter man installerat om det? vad kan man välja mellan?

hur gör man för att köpa speltid?

 

om man betalar månadsavgiften så borde väl det kunna hjälpa eller?

Jag vet inte om det hjälper att installera om. Som sagt så krävs det att ditt spel är patchat till senaste version för att du ska kunna spela. Så det är i den änden du måste börja.

 

Om du tittar i mappen där World of Warcraft är installerat så finns det ett antal exe filer med långa namn. Detta är dowloaders samt själva patchen för de patchar som är installerade på din dator. Du kan ju prova att köra den senaste i raden för att se om det bara var något tillfälligt fel. Funkar inte det så kan du prova att ta bort alla patchar och downloader för att på så vis tvinga WoW att ladda ner den senaste patchen igen, alternativt googlar du filnamnet från den senaste patchen och laddar ner den manuellt.

Funkar det fortfarande inte att installera patchen så skulle jag prova att installera om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sehnsucht

Jag vet inte om det hjälper att installera om. Som sagt så krävs det att ditt spel är patchat till senaste version för att du ska kunna spela. Så det är i den änden du måste börja.

 

Om du tittar i mappen där World of Warcraft är installerat så finns det ett antal exe filer med långa namn. Detta är dowloaders samt själva patchen för de patchar som är installerade på din dator. Du kan ju prova att köra den senaste i raden för att se om det bara var något tillfälligt fel. Funkar inte det så kan du prova att ta bort alla patchar och downloader för att på så vis tvinga WoW att ladda ner den senaste patchen igen, alternativt googlar du filnamnet från den senaste patchen och laddar ner den manuellt.

Funkar det fortfarande inte att installera patchen så skulle jag prova att installera om.

oki,hittade bara en mapp som hade några patchfiler i sig,de andra mapparna var tomma.

jag antar att det är därför mitt spel inte startar,för den saknar den senaste patchfilen?

post-70537-1273174091,63_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

patch.mpq är inte en patchfil. Patcharna är exe filer, dvs körbara filer och de ligger direkt i World of Warcraft mappen samt ibland i nån mapp som heter Update.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sehnsucht

oki,skall kolla detta ikväll om jag hinner,bifogar bild på filerna som ligger direkt i wow-mappen då.

 

om man installerar den senaste patchen till wow,funkar det då eller?

 

vill ju bara ha det att starta,men nu börjar jag allvarligt tröttna på detta.Kommer att försöka på detta,sedan blir det förvisat till hyllan på obestämd tid.får se om jag dammar av det igen och testar.

 

återkommer så fort jag kan med detta,så håll utkik i tråden snälla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste man ha skivan i för att kunna spela?

 

Om man ej minns sitt account name,vad gör man då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, man måste inte ha skivan.

Du använder din e-post adress för att logga in. Om du kommer ihåg ditt lösenord så brukar de flesta inte ha så många adresser att prova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, man måste inte ha skivan.

Du använder din e-post adress för att logga in. Om du kommer ihåg ditt lösenord så brukar de flesta inte ha så många adresser att prova.

jo det är ju sant.

 

men har nyligen bytt e-postadress p ga massa skräppost och reklam.

 

det bästa vore ju att skaffa ett helt nytt konto till spelet.

 

hur gör man det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ärligt talat så låter det som du driver med dom som försöker hjälpa dig...

 

Du kan inte bara byta mail och hitta på en egen, allt är ju kopplat till din gamla mail, om du vill byta mail måste du fortfarande kunna logga in på din gamla och acceptera ditt mail byte.

 

Du frågar innan du äns läst wows egna guider till hur man går till väga att fixa dina problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...