Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blåskärmar hela tiden


Molidor

Rekommendera Poster

Hej,

för att slutföra detta, tycker jag att du kör Windows Update, för att få de senaste uppdateringarna med.

Slutar datorn att fungera då, så har du åtminstone gjort allt som är möjligt utom att kontrollera hårdvara.

Då bör datorn lämnas in för att repareras, på den eventuelle garantin, som du sa, att den installerades i december.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 104
  • Skapad
  • Senaste svar

Hej,

för att slutföra detta, tycker jag att du kör Windows Update, för att få de senaste uppdateringarna med.

Slutar datorn att fungera då, så har du åtminstone gjort allt som är möjligt utom att kontrollera hårdvara.

Då bör datorn lämnas in för att repareras, på den eventuelle garantin, som du sa, att den installerades i december.

Mvh

Mats H

 

Jag ska försöka med Windows Update ikväll, risken finns ju att det kraschar o det går inte att köra Windows Update i felsäkert läge.

 

Hårdvaran kan jag ju inte riktigt kontrollera.

 

Finns det garanti så är det bäst att den lämnas in, framför allt om det är hårdvarufel. Men jga ska prova med Updaten ikväll! Återkommer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

bra jobbat!

Mvh

Mats H

 

Nu har jag kört Windows Update utan framgång.. j*vla blåskärmar!

Inga andra sista förslag innan jag skickar hem den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultatet jag från programmet Bluescreen View var väl inget att hoppa högt över, tyvärr :-(

 

 

==================================================

Filename : ntoskrnl.exe

Address In Stack : ntoskrnl.exe+583b6

From Address : 0x82453000

To Address : 0x82853000

Size : 0x00400000

Time Stamp : 0x4b88cac3

Time String : 2010-02-27 09:33:23

Product Name : Microsoft® Windows® Operating System

File Description : NT Kernel & System

File Version : 6.1.7600.16539 (win7_gdr.100226-1909)

Company : Microsoft Corporation

Full Path : C:\windows\system32\ntoskrnl.exe

==================================================

 

==================================================

Filename : win32k.sys

Address In Stack : win32k.sys+bbb00

From Address : 0x8e490000

To Address : 0x8e6da000

Size : 0x0024a000

Time Stamp : 0x4a5bc2a2

Time String : 2009-07-14 01:26:26

Product Name : Operativsystemet Microsoft® Windows®

File Description : Win32-drivrutin för flera användare

File Version : 6.1.7600.16385 (win7_rtm.090713-1255)

Company : Microsoft Corporation

Full Path : C:\windows\system32\win32k.sys

==================================================

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Du kan testa Windows 7 eget Minnestestprogram.

Skriv minne i sökrutan, klicka på Programikonen högst upp i fönstret!

Hoppas att detta går!

Du slipper åtminstone att ladda ned något program.

 

Prova även HDtune, om det är möjligt!

Detta kan du ladda ned på ett USB och flytta över!

 

Jag håller med dig om att denna dator är något besvärlig!

Ha en bra dag!

Mvh

Mats H

 

Men! Jag har missat det här inlägget också, suck. Sorry!

Jag ska prova det - hoppas det funkar i Felsäkert läge, ska prova nu!

 

Tänkte du att jag skulle kolla tempen med HDtune eller nåt mer också? Jag har själv haft det på min förra dator, himla bra program!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

ja varför inte, men är ju mest intresserad av vad HDD diagnosen säger.

Lycka till!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte hinner få igång minnestesten inifrån Windows så brukar den väl finnas i samma meny som där man väljer felsäkert läge (F8-menyn).

 

Annars så testa minnet med ett minnestestprogram som man laddar ner och bränner på en CD. Sedan startar man datorn från CD-skivan. Memtest86 http://www.memtest.org/

 

Tack Cecilia! Jag hann dock starta i från Windows och det hittades inga minnesproblem. Dessutom har datorn ingen CD-läsare :blink:

 

Det är lite lurigt för man vet aldrig hur länge datorn ska gå. När jag fick hem den så kunde man vara säker på att den skulle blåskärma inom 1minut, men nu kan den stå på 10-15min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det alltid "BAD_POOL_HEADER" på blåskärmarna eller varierar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det alltid "BAD_POOL_HEADER" på blåskärmarna eller varierar det?

 

Alltid samma. Och samma felkod som står i trådstarten också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

ja varför inte, men är ju mest intresserad av vad HDD diagnosen säger.

Lycka till!

Mvh

Mats H

 

Jag körde "Error scan" - inga problem där!

Temperaturen ligger också OK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu avinstallerat alla drivrutiner och installerat om dom från Samsungs hemsida. Det löste inget.

 

Då kvarstår ju hårdvarufel, troligen. Men då andra sidan så funkar datorn utmärkt i felsäkert läge, det borde den väl inte göra om det är hårdvarufel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde "Error scan" - inga problem där!

Temperaturen ligger också OK.

Är allt bra på Health-fliken?

Hur mycket är CPU-lasten på första fliken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid samma. Och samma felkod som står i trådstarten också.

Då ökar sannolikheten för att det är ett drivrutinsproblem eller problem med en specifik hårdvara och inte ett allmänt hårdvarufel som minnes- eller hårddiskproblem.

 

 

Jag har nu avinstallerat alla drivrutiner och installerat om dom från Samsungs hemsida. Det löste inget.

 

Då kvarstår ju hårdvarufel, troligen. Men då andra sidan så funkar datorn utmärkt i felsäkert läge, det borde den väl inte göra om det är hårdvarufel?

I Start - Kör - msconfig kan du avbocka program och tjänster (dock inte Microsoft-tjänster) för att få mellanlägen mellan felsäkert och normalt läge. Likaså kan du i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera) inaktivera vissa enheter för att se om det kan bero på drivrutinen för just de enheterna.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är allt bra på Health-fliken?

Hur mycket är CPU-lasten på första fliken?

 

På Health-fliken så står det "Ok" på samtliga poster. Men två rader är gula?

Måste jag starta och köra Benchmark?

 

Isåfall fick jag CPU Usage 25.9%.. om det var det du menade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad står det på de två gula raderna? Bifoga gärna en skärmdump (PrintScreen) om du kan.

 

CPU-användningen är väl okej, fast lite hög men det beror kanske på att datorn inte är så snabb (?). Det har förekommit trådar i Eforum där CPU-användningen har varit kring 90% och då är det något som är fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad står det på de två gula raderna? Bifoga gärna en skärmdump (PrintScreen) om du kan.

 

CPU-användningen är väl okej, fast lite hög men det beror kanske på att datorn inte är så snabb (?). Det har förekommit trådar i Eforum där CPU-användningen har varit kring 90% och då är det något som är fel.

 

Hmm då ska vi se här.. undra om de här funkar? 592010112110A4c07.jpg

 

Nje, datorn är inte så kvick.. fast förvånansvärt ändå. 1GB ram till Windows 7. Intel Atom. 10tums skärmen är det jobbigaste ;-)

 

Jag har kollat systemloggen också. En uppstart gjordes 10.49 och det första felet kom efter bara några sekunder. Sen var det lugnt ett par sekunder sen pepprades det med en massa Fel (ID 7001, 10005, 1001 osv) och en Kritiskt (ID 6). Och sen kraschar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, en sådan där liten netbook, då är är det inte konstigt om CPU-användningen blir lite hög under testet. Datorn har väl en VGA-kontakt så du borde kunna koppla en extern skärm till den.

 

Här är bilden: http://forumbilder.se/Templates/Pages/Showcase.aspx?iid=592010112110A4c07&tag=HDTUNE (din länk var till startsidan för webbplatsen)

De gula raderna verkar betyda att nuvarande värde (current) är nära tröskelvärdet (threshold), men i de här fallen är nuvarande värden också de bästa möjliga värdena så varningen blir felaktig.

 

Om du dubbelklickar på det kritiska felet får du upp mer information om det. Du kan bifoga en bild direkt i forumet om du sparar den i formatet .png eller .jpg och klickar på knappen "Använd full redigerare".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, en sådan där liten netbook, då är är det inte konstigt om CPU-användningen blir lite hög under testet. Datorn har väl en VGA-kontakt så du borde kunna koppla en extern skärm till den.

 

Här är bilden: http://forumbilder.se/Templates/Pages/Showcase.aspx?iid=592010112110A4c07&tag=HDTUNE (din länk var till startsidan för webbplatsen)

De gula raderna verkar betyda att nuvarande värde (current) är nära tröskelvärdet (threshold), men i de här fallen är nuvarande värden också de bästa möjliga värdena så varningen blir felaktig.

 

Om du dubbelklickar på det kritiska felet får du upp mer information om det. Du kan bifoga en bild direkt i forumet om du sparar den i formatet .png eller .jpg och klickar på knappen "Använd full redigerare".

 

AH men jag orkar inte sitta vid sambons dator med hans skärm.. jag har själv en bärbar så jag sitter som en nörd i soffan med två datorer framför mig ;-)

 

Aha, men såg du inte bidlen i tråden? De gör jag. Jag kmr visserligen till startsidan om jag klickar på bilden men jag ser den i forumet.

 

Äshc det kritiska felet verkar bara handla om att datorn blivit avstängd "oväntat" och tappat strömmen. Så vad gör vi nu, gott folk? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom det något fel etc strax innan "En uppstart gjordes 10.49"?

Något av felen under uppstarten som kan härledas till vad som hände innan?

 

Gav inte Bluescreen View något mer än de två filnamnen? För i exemplen på webbsidan så är det ju en lång lista.

 

Ett annat sätt att få fram mer info från dump-filen är det som beskrivs på http://www.tipsomvista.se/guider/95-felsoekning-hardvara-och-drivrutiner/428-felsoek-och-ta-reda-pa-vad-windowskraschen-beror-pa.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men de felen tillhörde den tidigare uppstarten så att säga.

 

Jag har nu startat om datorn och låtit den gå i 5minuter och skrivit av fel/varningar från loggboken under den första minuten. Första Information-posten skrevs 18:33:18. Rubriker Nivå, Tid, Källa, Händelse-ID:

 

Varning 18:33:21 WLAN-AutoConfig 4001

Varning 18:34:09 Wininit 11

Fel 18:34:10 Service Control Manager 7026

Fel 18:34:10 Service Control Manger 7001 (detta fel återkommer 6 gånger på exakt

samma klockslag)

Fel 18:24:24 DistributedCOM 10005

Fel 18:24:32 DistributedCOM 10005

Fel 18:24:35 DistributedCOM 1005

Fel 18:34:33 Service Control Manager 7001 (detta fel återkommer6 gånger på exakt

samma klockslag)

 

 

 

 

 

Jo den gav fler resultat, men de två som jag klistrade in här var de som blev röda i listan.

 

Ska kolla länken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zipp säger att han skulle kunna se om han kan köra in din dmp-fil i Windows Debugging Tools åt dig. I så fall ladda upp dmp-filen på http://www.sendspace.com/ och klistra in länken du får tillbaka i ditt svar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zipp säger att han skulle kunna se om han kan köra in din dmp-fil i Windows Debugging Tools åt dig. I så fall ladda upp dmp-filen på http://www.sendspace.com/ och klistra in länken du får tillbaka i ditt svar.

 

Schysst! Jag återkommer i eftermiddag.

 

Förresten - I've got news. Datorn blåskärmar även i Felsäkert läge..... snark.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...