Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Sehnsucht

Döda trådar?

Rekommendera Poster

Sehnsucht
Postad (redigerade)

Ett irritationsmoment här på Eforum tycker jag är att man försöker svara och hjälpa till i en tråd,där det sedan inte kommer någon respons tillbaka från trådskaparen.

T ex:

http://eforum.idg.se...6entry1091436

Eller:

http://eforum.idg.se...0entry1091430

Eller:

//eforum.idg.se/topic/219748-ny-lcd-men-vilken/

Borde det inte kunna gå att ställa in så att trådskaparen får ett meddelande

eller liknande som påminner han/hon om att tråden är besvarad och väntar på ett svar eller uppdatering?

Irriterande att försöka att hjälpa till och svara när man sedan inte får någon respons om det löst sig från trådskaparen.

Kan ju bara tala för mig själv;jag försöker logga in så ofta jag kan och kolla av svar och trådar jag svarat i.Men om man inte får något svar eller respons så tröttnar man ju snart på att svara.

Tycker det är oschysst mot medlemmarna att skriva eller starta en ny tråd,och sedan inte kolla av svaren som ges.

Hur kommer man runt detta?

Redigerad av Sehnsucht

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Man kan ju inte tvinga någon att svara även om det vore trevligt. ;)

Det kan ju finnas många anledningar till att någon inte svarar, personen har frågat i flera forum och det blev bättre/snabbare svar i ett annat forum, personen förstod inget av svaret och det känns pinsamt att skriva det osv.

Om man bevakar trådar man skriver i så får man ju ett mejl när någon har skrivit i tråden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Sehnsucht

Jo,men hur skall man som svarar veta det?

Skriver han eller hon inget i tråden så får man ju heller inget mail....

Get my point?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Monshi

Sånt är livet. med ett gott minne minns man vilka som syndar på detta vis och helt enkelt ignorerar dem om de återkommer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Sehnsucht

Ja,synd att man är en guldfisk då thumbsdown.gif

Skall försöka kolla hur gammal tråden är,innan jag skriver i den i fortsättningen.

Har den inte fått svar på ett tag,så kan man ju räkna med att det inte kommer att vara någon större aktivitet i den framöver heller.

Tack för alla kommentarer,beger mig vidare för att leta efter nya trådar att besvarawink.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Laso

Det har ju hänt flera ggr att någon svarar i en tråd som är flera år gammal, rekordet som jag sett är väl en tråd som var sju år gammal, som någon nu för ett tag sedan kastade in ett svar i, inte ens säkert att vederbörande som startat tråden, ens kollar på detta forum längre, och då lär det nog inte komma så många svar på det svaret.

Men håller med föregående talare, visst vore det trevligt om man kanske höll koll på sina trådar, ett problem är ju hur länge ska man som vanlig medlem behöva göra det, för dom flesta är nog nöjda med om dom får ett svar, sedan är kanske den tråden/svaret historia.

Vi får nog tyvärr stå ut med detta lilla "problem" tror jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia

Sedan ska man ju komma ihåg att även om ens inlägg inte blir läst av den ursprungliga frågeställaren så kan ju någon hamna på inlägget vid en google-sökning och ha nytta av innehållet. Det är ju inte så sannolikt att den personen registrerar sig bara för att säga tack.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Thomas1

Sehnsucht skrev:

Ett irritationsmoment här på Eforum tycker jag är att man försöker svara och hjälpa till i en tråd,där det sedan inte kommer någon respons tillbaka från trådskaparen.

Jag antar att du menar mej i den här länken:

//eforum.idg.se/topic/219748-ny-lcd-men-vilken/

En annan anledning till att man slutar att skriva kan väl vara att man helt enkelt inte har något mer att tillföra i diskussionen. Sen så var det faktiskt du som skapade tråden ovanwink.gif

Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Sehnsucht

Verkar som problemet uppdagats på ett bra sätt,och att det förhoppningsvis blir bättre framöver.

Borde det inte gå att göra en knapp som bara trådskaparen kan använda,som man trycker på när man anser att man fått bra svar och att problemet är löst?

Låter ju som en moderatorfråga,men de kan ju behöva lite hjälp på traven ibland kanskeblush.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Laso

Borde det inte gå att göra en knapp som bara trådskaparen kan använda,som man trycker på när man anser att man fått bra svar och att problemet är löst?

Vi har ju som gammal policy här på forumet att bl.a inte bara stänga en tråd även om trådskaparen anser sig fått ett bra svar, utan tråden är öppen för ytterliggare svar om behovet finns, och att låta t.ex varje trådskapare kunna på egen hand stänga en tråd, skulle inte fungera, då skulle det bli många stängda trådar, och då blir forumet ohanterbart.

Sedan måste ändå moderatorerna kunna hantera/moderera alla trådar som vanligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...