Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Finns det lock till en väggströmbrytare att köpa?


Eerra

Rekommendera Poster

Släger ut frågan här fast det kanske är enklast att besöka en elinstallations/butik, för att jag har letat på nätet och hittar bara väggströmbrytare med lock som ingår, finns det bara lock att köpa till en väggströmbrytare så man slipper byta ut hela skiten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja skulle jag säga. Det finns väl normalt inte någonting i brytare att hänga en lucka på? Samt det finns då så många olika brytare att det inte går att säga något om din brytare utan att se dem (även om jag ska medge att jag inget kan säga även om jag får se den).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-340-1272836296,09_thumb.jpg

finns det bara lock att köpa till en väggströmbrytare så man slipper byta ut hela skiten?

Vad menar du med lock? Menar du ramen runt brytaren eller menar du att du vill täcka över brytaren med ett lock? På bilden ser du en Eljo Trend brytare som är väldigt vanlig. Tyvärr så finns brytaren i olika färger och även i olika utföranden (gäller alla fabrikat). Om din brytare är några år gammal kan du nog glömma att hitta en ny ram som passar till din brytare. Mitt råd är att du tar med den trasiga ramen till en lokal elektriker (Elfirma) och frågar om han har någon gammal ram som ligger och skräpar.

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...