Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kabel TV-kanaler till Digitalbox?


Swarley

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag undrar om det är möjligt att på något sätt få in kabel-tv kanalerna till en digitalboxer, för att undvika att behöva växla mellan olika källor för att se på olika kanaler? Jag måste alltså till exempel byta TV-källan till kabel-tv för att se på TV3 eftersom denna kanal inte ingår i mitt boxerabonnemang.

 

Jag använder boxern Humax CXHD-5000C och det står tyvärr inget om frågan i manualen.

 

Någon som har en idé?

 

/Swarlz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag undrar om det är möjligt att på något sätt få in kabel-tv kanalerna till en digitalboxer, för att undvika att behöva växla mellan olika källor för att se på olika kanaler? Jag måste alltså till exempel byta TV-källan till kabel-tv för att se på TV3 eftersom denna kanal inte ingår i mitt boxerabonnemang.

 

Jag använder boxern Humax CXHD-5000C och det står tyvärr inget om frågan i manualen.

 

Någon som har en idé?

 

/Swarlz

 

Vad jag vet...Nej det kan du inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Hej,

 

Jag undrar om det är möjligt att på något sätt få in kabel-tv kanalerna till en digitalboxer, för att undvika att behöva växla mellan olika källor för att se på olika kanaler? Jag måste alltså till exempel byta TV-källan till kabel-tv för att se på TV3 eftersom denna kanal inte ingår i mitt boxerabonnemang.

 

Jag använder boxern Humax CXHD-5000C och det står tyvärr inget om frågan i manualen.

 

Någon som har en idé?

 

/Swarlz

 

 

Nej, det går inte. Jag hade bestämt för att behålla det ena eller andra. Har du några kanaler via Boxer som du inte kan få via kabel-TV? Om inte, kasta ut boxer och behåll kabel-TV :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack för svaren. Väldigt synd att boxern inte kan hantera kabel-tv datan när nu när den ändå är kopplad till kabel-TV uttaget...Nåväl, saken är väl en bagatell egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack för svaren. Väldigt synd att boxern inte kan hantera kabel-tv datan när nu när den ändå är kopplad till kabel-TV uttaget...Nåväl, saken är väl en bagatell egentligen.

 

Njaa, det handlar ju om olika operatörer som inte har samma sätt att distribuera sina kanaler på, dom har inte samma teknik/programvara i sina boxar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...