Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flashfilm upp på U-tube


absorbenten

Rekommendera Poster

absorbenten

Hej!

 

Jag har gjort en liten video till en av våra låtar.

Dokumentet är i 1280 * 720p (i den upplösningen får man i regel bättre ljud med på sidan sen)

 

När jag exporterar filmen, vad ska jag välja då?

Är det bra att skicka upp swf eller kommer det bli osynk?

 

Jag vet att youtube kör med flv-filer. men jag kan inte fixa såna i flash.. eller?

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det ingen hjälp på youtube som förklarar vad som är lämpligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Du borde kunna exportera den till en .mov från flash och sen köra den i flash video encoder, det borde funka? Beror lite på hur din flash scen ser ut? Du får inte ha massa movieclips liggande i rooten med animationer i sig, alla animationer måste ligga direkt i scenen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Du borde kunna exportera den till en .mov från flash och sen köra den i flash video encoder, det borde funka? Beror lite på hur din flash scen ser ut? Du får inte ha massa movieclips liggande i rooten med animationer i sig, alla animationer måste ligga direkt i scenen.

 

Det går faktiskt lösa ändå. Väljer man att spara ut den som en .mov finns möjligheten att spela in en viss tid av flashen (tex 1 min) och då spelar det ingen roll hur animationerna är uppbyggda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du sparar ju ut i .mov från flash, men jag trodde du ville ha den i .fla enligt ditt första inlägg. Eller menar du att du får ut .fla direkt från flash?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...