Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Svart kant på skärmen


dae49

Rekommendera Poster

Hej,fibblade med inställn och har fått problem med skärmen,och kommer tyvärr inte ihåg vad som blev ändrat, det har kommit en svart rand till hög på skärmen,

bilskärmen är en benq T221WA och grafikkortet nvidia geforce fx 5900 ultra med drivrut 175.16, system win xp pro sp2, jag ominstallerade grafk drivrutinerna men det hjälpte inte, har provat nvidias inställningar utan framgång, jag skickar med en bild hur det ser ut.

Hoppas att det finns någon som kan ge ett råd om hur jag fixar till det.

Mvh dae

post-58418-1272566088,85_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

vilket Windows kör du?

I t.ex Windows 7 kan man via kontrollpanelen, maskinvara och ljud - bildskärm ställa in formatet.

 

Men du har XP?, ser så ut på skärmklippet, liknande inställningar bör finnas i kontrollpanelen, eller enhetshanteraren.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I XP så är det väl enklast att nå Bildskärmsinställningarna genom att högerklicka på skrivbordet. Det ser ut som att fel upplösning är vald. Vad är valt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I XP så är det väl enklast att nå Bildskärmsinställningarna genom att högerklicka på skrivbordet. Det ser ut som att fel upplösning är vald. Vad är valt?

 

-------------------------------------------------------------------

Hej cecilia, jag har gått igenom bildskärmsinställn och hittar inget galet som det verkar har 1680X1050 i skärmupplösn, har också gått igenom skärmens egna inställningar utan lyckat resultat, knåpar vidare och hör av mej om jag lyckas ordna till det, om någon kommer på en lösning så är den välkommen.

Mvh dae

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Poeten Iréne

Mats H: Har du hittat en lösning på det här? Vi har fått samma problem efter att ha kört ett bildspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poeten Iréne

Ficka svar från GUrra G att om du har en plattskärm så tryck på ”auto”. Och det fungerar för oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ficka svar från GUrra G att om du har en plattskärm så tryck på ”auto”. Och det fungerad för oss.

Auto är bara aktivt så länge plattskärmen är kopplad analogt – vilket skärmen i det här fallet faktiskt borde vara då bilden har hamnat så fel..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade nya drivrut både för grafkort & skärm då ordnade det sig så allt är nu ok, tackar alla som hjälpte mej med problemet.

Ha de!.

Mvh dae

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade nya drivrut både för grafkort & skärm då ordnade det sig så allt är nu ok, tackar alla som hjälpte mej med problemet.

Ha de!.

Mvh dae

 

Bra att det löste sig, ha en trevlig helg :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att det löste sig, ha en trevlig helg :).

 

 

Hej,är glad att det ändå inte var så svårt att ordna, men rätta drivrutiner är nog A&O

Önskar en trevlig helg tillbaks, önskar förresten alla här på forumet en trevlig helg!. :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...