Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CD-ROM


Mats390

Rekommendera Poster

Hej,

 

Då min DVD inte vill fungera som den skall, har jag nu en fråga

som jag hoppas på att kanske någon här, kan hjälpa mig med.

 

Då jag öppnar enhetshanteraren så har jag ett gult utropstecken vid DVD:n.

Har prövat att ta bort enheten från enhetshanteraren, och starta om, men utrops-

tecknet kommer ändå tillbaka. Hur skall jag göra?

 

Dessutom så syns inte enheten i "den här datorn" på skrivbordet. Finns det någon

som kan hjälpa mig med detta??

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter som om din DVD har gått sönder. De gör det ibland.

 

Du kan alltid testa den med andra kablar och/eller i en annan dator för att utesluta andra felkällor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Då min DVD inte vill fungera som den skall, har jag nu en fråga

som jag hoppas på att kanske någon här, kan hjälpa mig med.

 

Då jag öppnar enhetshanteraren så har jag ett gult utropstecken vid DVD:n.

Har prövat att ta bort enheten från enhetshanteraren, och starta om, men utrops-

tecknet kommer ändå tillbaka. Hur skall jag göra?

 

Dessutom så syns inte enheten i "den här datorn" på skrivbordet. Finns det någon

som kan hjälpa mig med detta??

 

Tack på förhand!

Om du dubbelklickar på DVD i Enhetshanteraren, vad står det då för status eller felorsak där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du dubbelklickar på DVD i Enhetshanteraren, vad står det då för status eller felorsak där?

 

 

Det står att enhetens drivrutin har lästs in, men

själva maskinvaruenheten kan inte hittas (Kod 41)

 

Försöker att få igång den, men vet ej hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows hittar alltså inte din DVD. Det kan ju bero på att den är trasig eller att det är problem med kablarna till den, som Monshi föreslog. Börja med att dra ur kabeln mellan moderkortet och DVD, båda ändarna, och sedan sätta tillbaks den utifall att det har blivit oxid på kontakterna eller på något annat sätt är dålig kontakt.

 

Har du möjlighet att testa DVDn i en annan dator, testa en annan DVD i den här datorn eller byta kablar mellan datorer/enheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows hittar alltså inte din DVD. Det kan ju bero på att den är trasig eller att det är problem med kablarna till den, som Monshi föreslog. Börja med att dra ur kabeln mellan moderkortet och DVD, båda ändarna, och sedan sätta tillbaks den utifall att det har blivit oxid på kontakterna eller på något annat sätt är dålig kontakt.

 

Har du möjlighet att testa DVDn i en annan dator, testa en annan DVD i den här datorn eller byta kablar mellan datorer/enheter?

 

 

Tack, för era förslag! :thumbsup:

Får testa igen, och hoppas att det löser sig med DVD:n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...