Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn öppnar egna fönster


mrmelin

Rekommendera Poster

Vid något tillfälle har antingen ett virus eller en trojan tagit sig in i datorn. Med oregelbundna mellanrum öppnas ett okänt antal webfönster med olämpligt innehåll. Hur många går inte att hålla koll på utan det slutar med att datorn låser sig och man får starta om med powerknappen. Då datorn tidigare stod på nästan hela tiden var det svårt att följa när detta hände egentligen utan ibland kunde man komma dit och det hade inträffat.

 

I webhistoriken som visas när man börjar slå in en adress i sökfönstret föreslås sidor man tidigare besökt. Min fråga är således, om programmet öppnar dessa sidor, kommer de registreras i webhistoriken på samma sätt som om man fysiskt hade knappat in dom i sökfönstret?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min fråga är således, om programmet öppnar dessa sidor, kommer de registreras i webhistoriken på samma sätt som om man fysiskt hade knappat in dom i sökfönstret?
Det vet jag inte. Men det är väl bättre att se till att datorn blir ren än att fundera över det.

 

Hur länge har det pågått att dessa fönster dyker upp?

 

Vi kan se vad DDS visar till att börja med. Spara DDS på Skrivbordet.

http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/dds.scr

 

Starta programmet genom att dubbelklicka på det.

Tryck Yes/Ja om frågan om Optional Scan dyker upp.

I ditt svar klistrar du in loggen DSS.txt. Medan du bifogar Attach.txt som en fil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...