Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Segar vid uppstart och inloggning.


egil49

Rekommendera Poster

Efter att jag har installerat Norton 360 och Vista servicepac 2 har datorn börjat sega. Det tar mycket längre tid att starta upp datorn. Det finns 3 konton på datorn. Oavsett vilket konto man aktiverar tar det mycket längre tid till inloggningen är klar. En stor del av tiden är skärmen svart, vilket aldrig hänt tidigare.

Jag är tacksam för råd om hur jag kan lösa problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade du SP 2 och Norton 360 samtidigt eller går det att ta reda på vilket som orsakar segheten?

 

En stor del av tiden är skärmen svart, vilket aldrig hänt tidigare.
I början av uppstarten eller efter inloggningen?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev det segt redan med SP2 eller var det först när du installerad Norton som det blev segt?

 

Svart skärm ett tag i början av uppstarten brukar bero på något krångel med någon hårdvara. Om du har en CD-skiva i stoppad så ta ut den. Om du har något annat än tangentbord eller mus anslutet så ta bort dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev segt redan efter sp 2 men ännu segare efter installationen av norton 360. Jag får ett felmeddelande för Windows defender: Programmet kunde inte initieras: 0x800106ba. Jag tror att jag har avistallerat Defender men är inte helt säker. Jag kan åtminstonne inte hitta det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde ju räcka till.

 

Eftersom du nu har skrivit i "Virus, skadliga program & botemedel" så får du köra en kontroll med ett antispionprogram Malwarebytes Anti-Malware (MBAM) http://www.malwarebytes.org/mbam.php samt en online-skanning http://www.kaspersky.com/kos/eng/partner/default/kavwebscan.html

Om något hittas av programmen så spara loggen och klistra in i ditt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...