Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WMP 12 problem


awerner

Rekommendera Poster

Hej, undrar om någon kan hjälpa mig med detta, det är så att jag kan inte spela upp musik med wmp 12 (mp3 och wav format) från webbsidor, typ hemsidor od då kommer en ny sida upp som säger "webbsidan kan inte visas" vad kan de vara som felar i inställningarna och hur ändrar man, är det någon som vet?

kunde ju göra detta enkelt med wmp 11, ?

väldigt tacksam för svar

Mika

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jo jag har win7 och explorer 8 och dom flesta codecs ska vara installerade till wmp 12, på gamla wmp11 kunde man gå in å välja vad och vilka filer den skulle spela upp, å då kunde man kryssa i bla nåt som gjorde att man kunde kolla på grejer på nätet, detta går inte på wmp12,

mvh

M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Prova detta så får vi se.

logga in som adminstratör,

skriv cmd i sökrutan vid startknappen, högerklicka på cmd när den dykt upp överst i rutan, välj kör som admin.

Vid kommandoprompten skriv: regsvr32 wmp.dll, klicka OK!

Detta återställer grundinställningen, så kanske måste du tala om vilka filer du vill associera med WMP.

 

Om du har installerat en massa andra codecar, så kan det skapa konflikter, var medveten om det.

Så om det ovanstående försöket inte funkar, avinstallera ev. egen installerade codecar.

 

Så får vi se om det löser det hela.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej, tackar för dina tips, men det funkar inte iaf, jag skulle vilja få upp stället där jag kan välja vilka filformat som ska kunna spelas, då kan man kryssa i alla, då vet jag att de funkat på wmp11 iaf, men det finns ju inte nån sån funktion på wmp 12, tyvärr, kan ju använda vlc men de är så smidigt om denna funkar, med vlc ska det godkännas varje sak man ska lyssna el se på och det tar längre tid för å starta upp allt, men tack iaf för dina tips!

mvh

M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

så starta Wmp, tryck på Alt tangenten så kommer de alternativ upp som finns för att hantera spelaren.

Men detta visste du säkert redan.

Bifogar denna länk med!

http://windows.micro...ement#section_4

 

VLC är ju en utmärkt spelare den med! (Version 1.0.5)

Lycka till!

 

PS! Bifogad bild från wmp hjälp meny.

post-71618-1272460801,99_thumb.jpgMvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...