Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varningsmeddelande varje gång jag startar ett program


charlieay

Rekommendera Poster

Hej, jag skulle behöva hjälp att bli av med detta meddelande varje gång jag startar ett program "do you want to allow the following program from an unknown publisher" Det kommer upp varje gång jag startar programmet, och jag måste då klicka på Ja eller Nej ... Uppskattar hjälp, tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

vilket OS rör sig detta om?

Låter som Vista eller Windows 7.

Du kan stänga av UAC kontrollen, i Kontrollpanelen, System och Säkerhet.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack mats det skulle funka om det inte var för en viktig detalj jag glömde nämna...

För det första är operativsystemet win 7 och för det andra så har jag inte administratör användarkonto så kan inte ändra de inställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

det finns inte ngn genväg runt detta.

Så du får vänta till den som har rättigheterna stänger av funktionen.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska försöka förklara lite utförligare då, vill verkligen få det att funka.

 

"Programmet" jag vill starta är då Heros of Newerth som är ett onlinespel. När jag försöker starta spelet så kommer ju då "do you want to allow the following program from an unknown publisher" meddelandet upp.

 

Jag undrar om det går att ändra på något i spelens logg eller liknande så att datorn inte tror att det är en unknown publisher. Jag blir lite irriterad då datorn inte reagerar liknande på något annat spel eller program, enbart detta.

 

Tacksam för svaren :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

detta kommer att bli svårt att komma åt.

Programmet, filen måste komma med en digital signatur som Windows känner igen.

Om Windows inte känner igen "utgivaren" så kommer Windows att varna.

Programmet "anses" då som en eventuell säkerhetsrisk, oavsett om du är administratör eller ej.

Om ett helt avstängt UAC skulle ta bort varningen i Windows, tror jag inte, har inte hittat något som säger det.

Har aldrig kört med UAC avstängt!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur skulle man då kunna hitta denna signatur för att eventuellt försöka sig på att ändra den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

nej det är inget som jag vet hur man lägger till eller tar bort.

Ett programvaruhus köper en digital signatur t.ex från VeriSign Time Stamping CA,

de måste antagligen också uppfylla ett antal olika villkor, etc, som en typ av kvalitets stämpel.

Kostar dessutom pengar!

 

Så bara att vänja sig vid!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...