Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Överslag i modemet är det möjligt?


Rosalia

Rekommendera Poster

Jag undrar om det är möjligt att man kan göra gång på 4 Gb på en dag genom att lyssna på Spotify?

Den dagen det gäller satt jag och skrev i word och lyssnade samtidigt,

På kvällen skulle jag hämta ett dokument i min ena USB disk som satt på min hub Belkin. Allt borta Den vill bli formatterad. Noll innehåll. Nästa morgon var de två andra döda på samma sätt.

Samtidigt får jag besked från 3 att jag gjort gång på 25 Gb den här månaden. tyngden ligger på tre dagar. med 3 resp 2 Gb. Den dagen mina USB diskar dog gjorde förbrukade jag 4 Gb.

Förra månaden ska jag ha förbrukat över 100 GB. Hur lyckas man det?

Nu vill/kan 3 inte undersöka vad som hände på måndagen.

Då våg jag ar inte ha kvar deras modem.

Nästa gång ryker väl hela min hårddisk.

Jag ahr en bärbar HP med XP och två USB ingångar. Modemet det mobila sitter på den ena och hubben Belkin på den andra.

Då när USB minnena rök stannade allt som var anslutet till hubben och när det kom igång var som sagt USB minnen borta. Skrivare, scanner och mus klarade sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmh, vad är din fråga egentligen? Hur mycket data Spotify kan generera?

Vi tittar på vad Spotify kan tänkas ladda ned först. Om premium på 320 kbps, bara ny musik hela tiden, då blir det per timma cirka 140 MB/timma eller 3,3 GB/dygn.

Om gratisversionen med 192 kbps blir det 84 MB/timma resp knappa 2 GB/dygn.

 

På en månad blir det knappa 100 GB resp 60 GB men normalt lyssnar man ju inte på nya låtar hela tiden, Spotify har en cache som minskar nedlanningingsbehovet. Å andra sidan delar Spotify även ut materialet man har vilket kan genererar en hel del trafik ut.

Ladda hem någon nätverksövervakare för att hålla koll på trafiken.

 

USB-disk som tappat dokument? En till fråga? Två till döda morgonen därpå? Mystiken tätnar. Det där låter konstigt. Borde i sig inte ha något med ditt modem att göra.

 

 

 

100GB på en månad? Det är mycket data. Tittar du på film på nätet? Fildelar? Server?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret.

Nej jag tittar inte på film, fildelar och är inte server. Lyssnar på spotify säkert i timmar men inte nytt hela tiden. men jag redigerar min lista tar bort och lägger till lite då och då.

Ingenting annat mer än läsa tidning och sånt.

Den viktigaste USBn gick inte enkelt att återskapa. Den är nu på väg till dyra firman. Frågan är om det går överhuvudtaget. en jäkla smäll med andra ord.

Det är skumt det är det.

Har nu skaffat f secure ifall att.

Kan någon tipsa om ett bra närövervakningsprogram. Helst gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske denna

http://download.cnet...4-10630187.html

testar den precis och den verkar vara en ren kopia av min gamla favorit Du Meter.

 

ed: mmh, den verkar inte fungera direkt. får testa starta om datorn så kanske....

återkommer.

ed2: nja på det programmet . INTE Vista-anpassat, försöker spara data under programmappen och inte bland inställningar.

ed3: Nej på det programmet. Fungerade inte för mig. Någon med annat tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av Laston, som tidigare hade mobilt bredband, fick jag tips om programmet NetWorx.

 

Tillägg: Observera att programmet finns i två varianter, en som man installerar i datorn och en som man själv lägger i en mapp, antingen i datorn eller på ett USB-minne. Om det inte medföljer svenska till programmet så har du den svenska språkfilen här: http://www.alltomwindows.se/forum/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=1503

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag laddade ner NetWorx och blev glad först men sen hängde sig Speedmetern och mätte nollade och mätte igen men satt orubbligt fast mitt på min skärm.

Ska undersöka om det kan ha att göra med F-secure.

Återkommer.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...