Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IE 8 32-bit går inte att starta längre


Gäst

Rekommendera Poster

Hej!

 

Av någon anledning går inte Ie8 32-bit att starta längre i mitt Windows 7 64-bit. Det är 32-bit av Ie man normalt använder. 64-bit varianten av Ie 8 finns den med och fungerar. Jag minns inte var eller vad men något strul kunde uppkomma med Ie- 64-bit så jag vill gärna kunna använda 32-bit:s Ie igen.

 

Det händer alltså ingenting oavsett vilken 32-bit Ie-ikon jag klickar på oberoende på var i datorn den ligger, inkl. i mappen i "Program". Klickar jag på en favorit får jag efter 20 sek medellande om att det blivit något fel i kommunikationen med Ie.

 

Den enda förklaringen jag kan se är att datorn krachade när jag skulle väcka den från strömsparläget imorse. Jag fick frågan om jag ville kasta vilolägesfiler och starta datorn normalt vilket blev mitt val. Jag brukar inte använda strömsparläget på denna datorn men använde det igår kväll bara för att se om det fungerade.

 

Systemåterställning till igår eftermiddag är gjord men felet med Ie kvarstår.

 

"Adobe Flash Player is not supported for playback in a 64-bit browser. However, you can run Flash Player in a 32-bit browser running on a 64-bit operating system."

 

Som jag ser det är detta en anledning till att kunna köra 32-bit av Ie. T ex. youtube fungerar inte i 64-bit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att du fick ordning på problemet.

Kan inte heller köra IE 64 fullt ut, så när jag måste köra IE, så blir det 32 -versionen.

Men det lilla jag kör IE, så bryr jag mig inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att du fick ordning på problemet.

Kan inte heller köra IE 64 fullt ut, så när jag måste köra IE, så blir det 32 -versionen.

Men det lilla jag kör IE, så bryr jag mig inte.

 

 

En backup av hela C-disken är guld värd i vissa lägen! Hålla på och joxa när jag på 10 min kan åtgärda problemet på ett för mig lagom slappt sätt. biggrin.gif

 

Dags för en ny backup av C-disken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...