Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

USB-porten fungerar inte, hjälp mig snälla


privjet

Rekommendera Poster

Nyligen så slutade min mus fungera på datorn(den gick inte att röra runt med den lös) så jag antog att något var fel på musen, jag testade då att uppdatera drivrutiner för musen men problemet kvarstod. Testade då att sätta in musen i en annan dator och då fungerade musen som vanligt. Tänkte då att felet kanske låg i USB-porten och jag testade olika möss som tidigare funkat på datorn men inget fungerade. När jag stoppar in min vanliga mus står det att USB-enheten inte känns igen och fungerar felaktigt. Datorn jag har är knappt 2 år. Har inte hittat något sätt att lösa problemet så snälla hjälp mig!

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har du flera USB portar på din dator so du provat med?

Finns det bara en?

Har du felsökt USB porten från enhetshanteraren?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns 4 USB-portar på datorn och musen fungera inte i någon av dem. Och enligt enhetshanteraren fungerar alla portar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, är det bara att klicka Avinstallera på alla USB-styrenheter? rotnav och Intel Host controller typ? för det finns typ 15st. Och hur installerar jag om dom sedan? tackar för svaren.

 

 

 

 

 

Mvh

 

sebbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Nej jag testade det också och det funkade inte heller men problem löste sig på annat sätt. Läste någonstans att en kille med samma problem löste det genom att stänga av datorn och strömbytaren i 30min. Funkade för mig också. Men tack för hjälpen ändå:)

 

 

Mvh

 

Sebbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...