Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

GPU kylpasta


Skreak

Rekommendera Poster

Hej!

Jag behöver lite hjälp.

Jag har tidigare skrivit här och undrat om kylpasta.

När jag applicerat kylpastan där vid kylflänsen vid processorn och det så kom jag på att det finns ju en kylfläns och fläkt ovanpå/under grafikkortet också, ska jag byta kylpastan där också?

 

Det är lite svårt att se men under den där saken som det står "GPU heat sink" på bilden.

 

post-54219-1272116350_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag behöver lite hjälp.

Jag har tidigare skrivit här och undrat om kylpasta.

När jag applicerat kylpastan där vid kylflänsen vid processorn och det så kom jag på att det finns ju en kylfläns och fläkt ovanpå/under grafikkortet också, ska jag byta kylpastan där också?

 

Det är lite svårt att se men under den där saken som det står "GPU heat sink" på bilden.

 

post-54219-1272116350_thumb.jpg

 

Svårt för oss att svara på!

 

Finns det ett behov att förbättra kylningen utav gpu? om ja, ja då måste du ju byta...

 

Tänk på att gpu kyls lite krångligare än cpu, då bland annat minnena och voltregulatorerna brukar kunna ha speciella "puffar" som leder värmen till heatsinket, var försiktiga så dessa inte skadas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Larry Ellison

Vad var frågan, om kylpastan är ätbar på smörgås eller kan appliceras på GPU'n?

:)

Samma pasta kan användas - de har exakt samma uppgift på CPU och GPU = avleda värme.

 

Jag använer Arctic Cooling, inte yppersta klass men nästan + halva priset.

 

Svårt för oss att svara på!

 

Finns det ett behov att förbättra kylningen utav gpu? om ja, ja då måste du ju byta...

 

Tänk på att gpu kyls lite krångligare än cpu, då bland annat minnena och voltregulatorerna brukar kunna ha speciella "puffar" som leder värmen till heatsinket, var försiktiga så dessa inte skadas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...