Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

InDesign


Jessica.L

Rekommendera Poster

Jag har ett smärre problem. Håller på med ett ganska stort dokument i InDesign. Där vill jag ha Rubriker på nivå 1. 2. osv, sedan underrubriker 1.1 1.2 osv. samt övriga underrubriker ex: 1.1.2

Och till detta vill jag knyta en innehållsförteckning. Finns det som i Word en sådan funktion (borde göra det) där jag kan lägga in en föreckning som automatiskt numrerar efter mina rubriker.

Sedan har jag problem med att få underrubriker att funka. När jag vill att efter rubrik 3. en underrubrik ex: 3.4 och 3.4.2

Hur går jag tillväga? Hoppas på hjälp.

Jag har lagt in rubrikerna i Paragraph styles, men kommer inte längre med att få det funka efter huvudrubrikerna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cege Anderson

Hej

 

Visst finns det en funktion som skapar innehållsförteckning i Word

Infoga/Referens/Index och förteckningar

Klicka på fliken Innehållsförtecking och sedan OK

 

Rubriker/underrubriker ställer du in genom att du anger format för de formatmallar du använder. Word har Rubriknamnen Rubrik1 ... Rubrik9. Du kan ändra formaten för dessa men du bör, IMHO, bibehålla dessa namn.

 

// Cege

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Visst finns det en funktion som skapar innehållsförteckning i Word

Infoga/Referens/Index och förteckningar

Klicka på fliken Innehållsförtecking och sedan OK

 

Rubriker/underrubriker ställer du in genom att du anger format för de formatmallar du använder. Word har Rubriknamnen Rubrik1 ... Rubrik9. Du kan ändra formaten för dessa men du bör, IMHO, bibehålla dessa namn.

 

// Cege

Frågan gällde väl hur man gör detta i Indesign - och inte i Word..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...