Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Static Route i TG787


storspett

Rekommendera Poster

Jag har lagt till ett subnät genom att ansluta extra router till TG787. Hur kan jag lägga till detta subnät (192.268.2.X) till min TG787? Orsaken är att jag vill att allt som är kopplat till 192.168.1.X (TG787) bla ps3 skall kunna se det som är kopplat till 192.168.2.X.

 

Någon som vet?

 

med vänlig häslning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
MatteusDeGothia

Tjena!

 

Varför ska du subnetta?? Kan du inte ha allt på 192.168.1.0/24 nätet??

 

Mvh Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Varför ska du subnetta?? Kan du inte ha allt på 192.168.1.0/24 nätet??

 

Mvh Martin

 

Orsaken är att jag vill ha full kontroll på mina datorer. Detta kan jag få genom att jag kör dd-wrt på subnätet och kopplar upp alla datorer mot denna router. Samtidigt så har jag ps3 på 192.168.1.X som jag vill kunna se på subnätet. Ingen annan orsak. Tror dock att Telia stängt av denna funktion så det är inte aktuellt.

 

Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MatteusDeGothia

Du kan ju alltid köpa en egen router på typ blocket eller likanande och sätta den efter Telias modem! Möjligheterna är många om man har 500:- över!! biggrin.gif

 

Mvh Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju alltid köpa en egen router på typ blocket eller likanande och sätta den efter Telias modem! Möjligheterna är många om man har 500:- över!! biggrin.gif

 

Mvh Martin

 

Men det är ju det jag har gjort! Jag vill bara att Telias modem skall skicka allt till min andra router. Det är dett jag inte kan aktivera.

 

Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan du inte ha PS3 ansluten till din nya router?

Annars tror jag att man väl styr sådant som ska ingå i ett lokalt nät med nätmaskerna, men inget jag har prövat att hålla på med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lagt till ett subnät genom att ansluta extra router till TG787. Hur kan jag lägga till detta subnät (192.268.2.X) till min TG787? Orsaken är att jag vill att allt som är kopplat till 192.168.1.X (TG787) bla ps3 skall kunna se det som är kopplat till 192.168.2.X.

Koppla router 192.168.2.1 till modemet som vanligt. Från denna routers ena LAN-uttag kopplar du router 192.168.1.1 i dess WAN-uttag, och ställer in den att erhålla IP-adress automatiskt, alltså den inställning som är default.

 

Då kommer 192.168.1.x att kunna nå det som är inkopplat på 192.168.2.1, men inte tvärtom. Anslut i Utforskaren genom att skriva in adressen på den enhet du vill nå, dvs

\\192.168.2.x.

 

Se också min Nätverksguide för XP, vilken även bör gälla för senare Windows när det gäller routrar:

 

http://web.comhem.se/~u19125457/network.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...