Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med att ansluta till Internet via LAN


Blender_Man

Rekommendera Poster

  • Svars 62
  • Skapad
  • Senaste svar
Blender_Man

Jepp på Inlägg nr 8

 

Och det tyvärr så fungerade inte cmd kommandon eller Cd'n

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det tyvärr så fungerade inte cmd kommandon eller Cd'n

Vad fick du för felmeddelande nu då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blender_Man

Det står " Det går inte att hitta den förväntade versionen av produkten på systemet".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch det funkade inte att återställa hostfilen heller men jag undrar om det är nåt i BIOS eller något som kanske förhindrar att nätverkskortet inte vill komma igång.

Har du ändrat något i BIOS i samband med att det började?

Nätverkskortet kan ju ha gått sönder, så enklaste lösningen kan ju vara att köpa ett nytt USB-anslutet. Men det är ju också möjligt att Windows har blivit ordentligt skadat och i så fall ska ju en ominstallation hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blender_Man

Har inte ändrat något i BIOS, men nätverkskortet är nog inte sönder för jag prövade installera nåt program som heter Express Gate som startar upp innan BIOS, men på det programmet kan jag surfa O_o men inte när jag går in i Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, kan du tänka dig en reparationsinstallation av Windows? Vad har du för Windows-skiva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blender_Man

Har bara 2 skivor en för Moderkortet och ett för grafik kortet men jag köpte boxen först av nån random för ett ganska bra pris runt 3 tusen sen så lät jag en av min Farsas turk kompisar fixa ett bra Moderkort eftersom det som redan var i burken hade dåliga kontakter. men annars så har jag nog ingen Reparations cd men kan jag ladda ner det ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan pröva med att läsa in drivrutinerna från moderkorts-skivan.

 

Så du har ingen Windows-skiva. Är det en märkesdator, t ex Dell eller HP, så att det kan finnas en återställningspartition med Windows?

 

En sak att pröva eftersom du i alla fall har laddat ser Service Pack 3 är att installera Service Pack 3 från den skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blender_Man

Själva datorn är mer en märkes dator det är någon X Blade liknande burk men som sagt jag bytte ut några delar i den som moderkortet grafik kortet etc.

Men som sagt bara 2 skivor ingen Windows liknande skiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blender_Man

Ingen aning men det kan va, jag är inte riktigt säker eftersom jag inte installerade operativ systemet utan min farsas turk kompis. hade inte tid just då att fixa det och Min farsas vän anmälde sig att göra det gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte det är så kul att hjälpa dem som använder Windows utan att betala för det, men i det här fallet så börjar jag få slut på idéer i vilket fall som helst. Har du prövat med att installera Service Pack 3 på nytt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...