Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Delphi 6 och Reportbuilder 6.03 problem?


Powerponken

Rekommendera Poster

Powerponken

Hej,

 

Jag har "ärvt" en applikation att förvalta. Jag har ingen utbildning i Delphi(mest C/C++ för min del) och erfarenheten är mycket begränsad. Just nu är problemet detta att det inte går riktigt bra att få utskrift på papper. Man får bara ut en sida även om det kanske skulle behövas tre st. Utskriften på skärmen är det inga problem med - det går att traska upp och ned och att expandera/kollapsa den trädstruktur som visas utan problem. Att få ut hela den strukturen på papper går inte bra alltså. För att skapa utskriften används alltså Reportbuilder 6.03.

 

Det finns också ett problem med expanderade noder på skärmen som inte alls blir expanderade i utskriften på papper - verkar vara den första noden som det här problemet dyker upp på. Första gången efter att jag startat applikationen och expanderar den första noden så fungerar det fint också att få ut den på papper - alltså den del av skärmbilden som ryms på en A4-längd. Om jag expanderar/kollapsar noder som inte ryms inom den A4-längden och vill göra en ny utskrift till papper så ser jag i previewen att det blir bra. Om jag dock expanderar/kollapsar noder som ryms inom A4-längden så blir den första noden kollapsad i utskriften därefter och det går inte att få den expanderad något mer om jag inte startar om applikationen. Inget problem på skärmbilden alltså - det expanderas och kollapsas utan något som helst problem.

 

Någon som känner igen problemen och kanske har nån idé vad man kan kolla på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...