Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HP deskjet 3650 - Google Chrome


lassegg

Rekommendera Poster

hej

 

har installerat Google Chrome och tycker att den fungerar snabbt och bra. Men ...

 

jag kan inte skriva ut direkt från denna webbläsare, ingenting händer? Jag har prövat de olika printertillägg som finns i Google Chrome men utan resultat!

 

Har inga problem att skriva ut direkt från andra program eller webbläsare

 

Använder Windows XP.

 

Tacksam för tips som kan lösa detta för mig!

 

lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så oavsett om du använder kommandot Ctrl+P, eller klickar på nerpilen vid "Kontrollera aktuell sida" och väljer "Skriv ut", så skriver den inte ut?

Får du något felmeddelande?

 

Hos mig fungerar skrivarna med Chrome i en liten trådlös bärbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

Nej den skriver inte ut på något sätt utan det enda jag kan göra är att kopiera till Google Doc och därifrån skriva ut men det är ju rätt så omodernt.

 

Emellertid har jag hittat några forum om denna sak där det visar sig att Chrome för närvarande inte kan hantera detta och att man febrilt kämpar för att nå en bra lösning.

 

Alltså Chrome kan inte skicka det som man vill skriva ut från molnet tillbaka till aktuell printer om jag har förstått problematiken rätt?

 

Och de tillägg som finns tillgängliga för "Print" fungerar alltså inte (se användarkommentarer för respektive tillägg)

 

Men du säger att det fungerar hos dig och då undrar jag om det har med någon inställning att göra t.ex. att växla över till firefox eller explorer?

 

lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det fungerar bra hos mig, håller på och testar Chrome lite, och det passar bra att köra den i min lilla bärbara, vill naturligtvis att mina skrivare ska fungera trådlöst, och det är inga problem.

Har inte kollat så noga gällande olika inställningar med skrivare eftersom det fungerar hos mig.

 

Om din skrivare fungerar för övrigt med andra program och webbläsare, så kan du ju testa med att avinstallera Chrome, och installera om den igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

nu har jag fått det att fungera. hittade ett litet tillägg "Print Options" och detta verkar att fungera som jag vill

 

tack för visat intresse

 

lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...