Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Göra om logga till eps, hur?


hostname81

Rekommendera Poster

Hej, vi har beställt nya matchställ i vår förening och klubbloggan samt en sponsorlogga skall skickas till de som skall trycka på matchställen. De vill ha filen i eps format hur fixar jag detta att göra om filerna till detta format. Jag jobbar med bilder för webben och inte för tryck så jag har ingen vidare koll på eps filer osv. Jag jobbar mycket i photoshop och därkan man uh spara som .eps men de vill väl ha filerna som vektoriserade eller?

Har googlat men inte riktigt hur man gör.

Hoppas nån kan hjälpa mig.

//Pontus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dieselmannen

Jag brukar göra så att jag tar upp den i Illustrator.

Sedan kan du laborera med "Live trace".

Om du har gjort den helt i photoshop vet jag inte om det går att få den vektoriserad, minns något liknande skapa banor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Ja, det är vektorgrafik du bör använda. Sponsorn borde väl kunna lämna sin logo i ett vektorformat, kan man tycka. Är klubblogon avancerad? Annars kanske det går ganska enkelt för dig att rita om den i vektorformat.

 

När jag anlitade tryckeri, för att trycka visitkort, så använde jag gratisprogrammet OpenOffice där det ingår ett ritprogram för vektorformat som kan spara i eps.

 

http://sv.openoffice.org/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är vektorgrafik du bör använda. Sponsorn borde väl kunna lämna sin logo i ett vektorformat, kan man tycka. Är klubblogon avancerad? Annars kanske det går ganska enkelt för dig att rita om den i vektorformat.

 

När jag anlitade tryckeri, för att trycka visitkort, så använde jag gratisprogrammet OpenOffice där det ingår ett ritprogram för vektorformat som kan spara i eps.

 

http://sv.openoffice.org/

 

Loggan är från mitt företag då jag tänkt sponsra min förenings matchtröjor. Jag har gjort loggan helt i photoshop och mest tänk att användas i webbsammanhang. De gånger som jag har tryck med min logga tex kuvert, visitkort osv så är det ingen som har frågat efter eps fil förut. Om de själva har gjort om filen eller om det inte behövdes i detta fallen vet jag inte. Föreningsloggan ser ut så här:

BILLINGSFORS.GIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dieselmannen

För att du skall kunna göra nåt vettigt av denna måste den vara i betydligt högre upplösning.

Kanske en 200 dpi i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att du skall kunna göra nåt vettigt av denna måste den vara i betydligt högre upplösning.

Kanske en 200 dpi i alla fall.

Jag får helt enkelt skicka mina filer till de som skall trycka så får de fixa till bilderna, kostar några hundralappar extra men det verkar det vara värt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...