Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljud hackar


Magnificus

Rekommendera Poster

Hej.

Har en pc, c:a 5 år gammal.OP winXP

Ljudet (integrerat) la av. Köpte ett externt ljudkort. Ljudet "hackar" 1-2 ggr pr min.

Precis som om datorn inte klarar att buffra. har bytt hårddisk och formaterat, laddat ny XP. hackar ändå. Bytte ljudkortet mot ett ngt mer avancerat. hackar ändå.

Inga maskinvarukonflikter. Har vid några tillfällen märkt att uppdatering av bilder hackar i takt med ljudet.

Vad göra?/Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hasenfrasen

"Hackar" vid uppspelning av vad? Strömmande musik från nätet eller lokala ljudfiler från din hårddisk?

Ivfsh bör du patcha TCPIP.SYS så att din dator inte är begränsad till max 10 nya halvöppna anslutningen per sekund utan öka det till 200 eller mer. http://www.google.com/search?q=tcpip+half+open

 

Har du installerat alla valfria uppdateringar via Windows Update mha "anpassad installation"?

 

Vad har du för hårdvara, i detalj?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såväl strömmande som lokalt från fil eller CD.

Nej, daterar upp automatiskt när det bjuds.

2,3 Ghz AMD processor

150 GB HDD

520 MB internminne

Ljudkort ST-Lab Sound Impact C-media 8738.

Till saken hör att apparaten gått felfritt farm till det integrerade ljudkortet la av.

/Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hasenfrasen

Har du installerat VALFRIA uppdateringar manuellt via Internet Explorer och Anpassad Installation? Det är där drivrutiner för diverse hårdvara erbjuds. Det installeras inte automagiskt med Windows Update.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Det känns lite überkill att installera alla valfria uppdateringar. Jag vill helst inte fylla hdd med en massa som jag inte behöver. Kan du inte skicka en länk till de uppdateringar som berör just problemet med mitt ljud?

Fast egentligen fattar jag nog inte var jag skall leta /vad jag skall leta efter?

 

/ Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Har du installerat alla valfria uppdateringar via Windows Update mha "anpassad installation"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...