Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur kopplar jag min bärbara dator till Internet?


teknik

Rekommendera Poster

Jag har en bärbar dator som jag kan inte koppla till internet. Jag har redan en D-link och har en annan bärbar dator som är kopplat till den.

 

Men jag kommer inte ihåg hur jag gjorde det när jag kopplade den först?När jag klickar på anslut så hittar den ingen anslutning?

Hur gör man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag klickar på (visa anslutningar) så hittar jag inte några trådlösa nätverk på den.Den måste ha den för att jag har köpt den från en annan och hon har alltid haft den och använt den utan problem.

 

Men jag vet inte hur jag kan koppla mig på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först måste du aktivera det trådlösa nätverket.

Det är ibland FN knapp plus någon av F tangenterna eller en knapp på framsida eller sidorna på datorn.

Sen brukar datorn hitta trådlösna näterk om det inte är dolt.

Vilket operativ har du?

XP?

Den här datorn.

Mina nätverksplatser.

Anslutningar

trådlöstnätverk.

Höger klicka sök nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har xp och dator modellen är Acer.

 

När jag tittar på mina nätverksplatser,anslutningar, så hittar den inte trådlöstnätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tittar i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera), finns det då ett trådlöst nätverkskort där?

Det kan ju tänkas att den tidigare ägaren hade ett separat trådlöst nätverkskort som var anslutet till en USB-port.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag tittar på Den här datorn och hantering så hittar jag nätverk kort,när jag klickar på plus så står två namn på den.

 

Så den har nätverket kort,jag tror att trådlösen är gömt någonstans,men jag kan inte/vet inte hur man hittar den.

 

Jag frågade när jag köpte den och hon sa allt fungerar även internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittar jag nätverk kort,när jag klickar på plus så står två namn på den.
Det låter ju lovande. Vad står det för namn där?

Finns där några utrops- eller frågetecken i Enhetshanteraren?

 

Acer är en datortillverkare. Vad är datormodellen? Om inte annat så brukar det stå på en klisterlapp på undersidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Namn nätverkskort 2 stycken:

 

***1394 NET Adapter

***Brod com 440x10/100 integrated controller

 

I enhetshantering under:

***Andra enheter(står)fråga tecken på

nätverksstyrenhet

 

Dator modellen:

*acer

*travelmate 400 iwlmi

*intel*pentium*m715 pro(1,5 ghz,400 mhe fsb,2 mb (2cach)

*802.1b/g wireless lan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***1394 NET Adapter

***Brod com 440x10/100 integrated controller

Det där är anslutningen för Firewire, vilken t ex används för digital videokameror, samt nätverkskort för kabel.

 

***Andra enheter(står)fråga tecken på nätverksstyrenhet
Det verkar saknas en drivrutin. Vi får hoppas att det är den för det trådlösa nätverkskortet. Fick du med några CD-skivor med datorn? För det verkar vara ont om TravelMate 400 på http://support.acer-euro.com/drivers/downloads_gd.html

 

*802.1b/g wireless lan
Trådlöst nätverkskort
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det verkar vara ont om TravelMate 400 på http://support.acer-...wnloads_gd.html

 

 

Jag tror att det första i et är en etta: Acer travelmate 4001 wlmi . Träffar på internet finns.Processor stämmer.

 

Troligen finns då drivrutinen under travelmate 4000 i länken ovan .Jag gissar, efter googling, att det sitter ett intgrerat Intel trådlöst kort 2200 någonting ,så försök med Intels först!

 

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag gå på Notebook->travelmate->travelmate4000->Är det Wireless lAN Acer som jag ska laddad eller är det den andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det Wireless lAN Acer som jag ska laddad eller är det den andra?

 

 

 

Testa den andra först d.v.s den längst ner.Intels.

 

Det kan vara så att Acers också skall installeras.Det förekommer att dataleverantörens fungerar som någon slags "assistent".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har jag installerat den andra. men när jag klickar på den så finns det andra namn vilken ska jag välja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

När du hämtat filen så skall den extraheras.Den översta autorun 568 kB är säkert den du skall starta installationen med.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klickade på den blå autorun sedan fortsatt jag hela tiden tills jag hamnade på en sidan som står installera program->klickade på installera då har jag fått en grön(det står intel®proset på meny sidan därnere. vad ska jag göra nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du fått en prosetikon nere till höger på dataskärmen.Händer det något om man dubbelklickar på den.

 

Hur ser det nu ut i Enhetshanteraren, har det trådlösanätverkskortet installerats.

 

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du fått en prosetikon nere till höger på dataskärmen.Händer det något om man dubbelklickar på den.

 

Hur ser det nu ut i Enhetshanteraren, har det trådlösanätverkskortet installerats.

 

 

LARSAS

 

När jag dubbel klickar på den så kommer den grön på en sidan. Men inget mer.

 

Hur ser det nu ut i Enhetshanteraren, har det trådlösanätverkskortet installerats.

 

Hur gör jag det?

under andra enheter,det är är fortfarande fråga tecken på nätverksstyrenhet`?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag har ingen bra ide hur trådlösa nätverkskortet skall installeras längre.Man kan ju testa genom högerklicksmenyn ta bort enheten med frågetecken och starta om datorn.

 

Uppdatera enheten med frågetecknet med högerklicksmenyn och peka på den extraherade filen.

 

Har inga mer ideer.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är den klar.Jag laddade den här: :rolleyes:

 

 

Intel® PRO/Wireless 2915ABG Network Connection Adapter 9.0.0.60 with ProSet

 

 

 

Tack för hjälpen. :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...