Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem HP pavilion d1182

Dillen92

Recommended Posts

Jag tänkte installera om windows på min faders dator eftersom den krånglat ett bra tag nu, (förmodligen nå virus/spyware you name it) datorn han har är då en HP pavilion d1182 som han köpte genom sitt jobb för flera år sedan, han fick inga windows-skivor med eller någonting. Det ända som var med är ju en partition på en av hårddiskarna så man kan systemåterställa datorn. Har provat detta ett ex antal gånger och det hjälper inte, provat med flera olika virusprogram och antispyware program men blir inge bättre.

Det jag då har problem med är att veta vilka drivrutiner jag måste ta ner, var in på hp's hemsida och hittade detta hp pavilion d1182.se hoppas någon där ute kan hjälpa mig?

Om datorn krånglar trots ominstallation av Windows så kan det ju vara något hårdvarufel, t ex dålig hårddisk, trasigt RAM-minne eller dåligt moderkort.

Det jag då har problem med är att veta vilka drivrutiner jag måste ta ner, var in på hp's hemsida och hittade detta hp pavilion d1182.se hoppas någon där ute kan hjälpa mig?

Drivrutinsuppdatering för Agere Systems PCI Soft Modem

Uppdatering av drivrutinen för HP:s multimediatangentbord/mus

Övriga lämpliga uppdateringar

HP Uppdatering

Hjälpprogram för aktivering av adressfält i Microsoft Windows Explorer

PC-Doctor Update

Security Vulnerability Update för HP Uppdatering

InterVideo WinDVD-uppdatering

Uppdatering av InterVideo Home Theater

HP Image Zone Plus Uninstall Update

HP Memories Disc Creator Filter Driver Update

HP Image Zone Plus Upgrade

Jag har inte installerat om windows ännu, vill ta hem drivrutiner först så jag har.

Det enda jag behöver ta hem efter jag installerat om windows på datorn är Agere Systems PCI modem/Uppdatering av drivrutinen för HP:s multimediatangentbord/mus?

Vilken moderkortsdrivrutin osv behöver jag, ljudkort och allt sådant?

. Det ända som var med är ju en partition på en av hårddiskarna så man kan systemåterställa datorn. Har provat detta ett ex antal gånger och det hjälper inte
För mig så räknas det där som en ominstallation av Windows.

Om du menar att du ska ominstallera med en allmän XP-skiva så behöver du ju ha allt under rubriken orginaldrivrutiner.

Men en 5 år gammal dator kan nog ha börjat få sina ålderskrämpor.

Jaha okej, men då ska jag ta hem dom och prova göra en ominstallation sen och hoppas på att det blir bättre. Tackar så mycket för hjälpen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...