Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går det att installera Microsoft Office Ultimate på flera datorer?


Sophia

Rekommendera Poster

Jag är student och tänker köpa Microsoft office ultimate. Det vore sjysst om jag kunde köpa det tillsammans med en eller flera klasskompisar d.v.s. om vi alla kunde installera ett och samma nedladdat program på våra datorer. Går det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är student och tänker köpa Microsoft office ultimate. Det vore sjysst om jag kunde köpa det tillsammans med en eller flera klasskompisar d.v.s. om vi alla kunde installera ett och samma nedladdat program på våra datorer. Går det?

 

Det tror jag inte går, då det troligen är en dator som gäller. Kolla upp om du istället kan köpa ett så kallt "family pack" (eller dyligt) med 3 licenser till kraftigt rabbaterat pris, altenativt om du via studentkortet kan få någon bra deal.

 

Är det inte ett måste med just microsoft office finns ju annars gratisaltenativ med snarlika funktioner, exempelvis open office.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, varje person behöver sin egen licens och det är licensen man betalar för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är student och tänker köpa Microsoft office ultimate. Det vore sjysst om jag kunde köpa det tillsammans med en eller flera klasskompisar d.v.s. om vi alla kunde installera ett och samma nedladdat program på våra datorer. Går det?

 

Om du köper Office Student och hem istället, så ingår det tre licenser för tre installationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är student och tänker köpa Microsoft office ultimate.

Gäller studentpriset fortfarande?

 

I så fall är det inget att tveka om. Endast 500:- för Microsoft Office Ultimate 2007. Butikspriset för oss vanliga dödliga är minst 10 gånger högre. Dustin tar drygt 9000:- för den engelska versionen.

 

http://www.microsoft.com/sverige/pr/articles/2008/081006_office_ultimate_2007_500_kr.mspx

 

http://www.microsoft.com/student/discounts/detultimataklippet/default.aspx

 

 

 

Ang. tipsen om OO och annat, finns inget som kan ersätta Office Ultimate 2007.

 

 

 

 

 

Ligger inte denna tråd helt fel?

 

Office Ultimate 2007 har inget med Ordbehandling att göra, mer än Epostprogram, Databaser, Kalkylprogram, Presentation.

 

 

==============================================================

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...